بودجه‌های فرهنگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت شوند
کد خبر: 4140139
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
استاندار فارس:

بودجه‌های فرهنگی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت شوند

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه یکی از معضلات حوزه فرهنگی این است که بودجه‌های مناسب به آن تخصیص نمی‌یابد، پیشنهاد داد تا بودجه‌های فرهنگی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت شوند.

محمدهادی ایمانیه،‌ استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس شامگاه، 20 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت:‌ پیشنهاد می‌شود تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نظام پیشنهاداتی در کشور فعال شود تا بتوان از ظرفیت افراد صاحب‌فکر در تمام نقاط کشور بهره جست.

وی همچنین پیشنهاد داد تا مکانیزمی برای رصد کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی شود تا مشخص شود کدام مصوبه اجرایی شده و کدام یک بر روی زمین مانده است.

ایمانیه اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از معضلات حوزه فرهنگی کشور این است که بودجه‌های مناسب به این حوزه اختصاص نمی‌یابد، لذا پیشنهاد می‌شود شورای عالی انقلاب فرهنگی مکانیزمی برای پیشنهاد دادن بودجه در این بخش طراحی کند و بودجه‌های فرهنگی توسط این شورا مدیریت شود و اگر تخصیص بودجه فرهنگی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، قطعاً در دولت مصوب می‌شود و در لایحه بودجه سال بعد گنجانده خواهد شد.

سازمان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

استاندار فارس همچنین بر ضرورت تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: باید یک سازمان امر به معروف و نهی از منکر قدر تشکیل شود البته منظور سازمانی با مکانیزم‌های عربستان سعودی نیست بلکه با استفاده از افرادی کاملاً آگاه به شریعت، اخلاق اسلامی و رفتارهای متناسب این سازمان شکل گیرد.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است اما باید گروهی برای این کار جلودار شوند که این کار توسط سازمان امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه زمان ادغام مؤسسات فرهنگی رسیده است، گفت: هم‌اکنون ۵۴ مؤسسه فرهنگی در سطح کشور در حال فعالیت هستند و باید این‌ها را با هم تجمیع کنیم.

استاندار فارس در ادامه بر ضرورت ارائه الگوهای موفق هر قشری تأکید کرد و افزود: باید همتی بر روی ماجرای الگوسازی و ارائه الگوها انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید حتماً 5 درصد از بودجه خود را به مباحث تربیتی اختصاص دهند، افزود: باید به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تکلیف شود که 95 درصد بودجه‌های آنان صرف آموزش و 5 درصد صرف پرورش شود.

ضرورت تحول در دروس معارف اسلامی

ایمانیه با تأکید بر اینکه زمان تحول در دروس معارف اسلامی، اساتید معارف اسلامی و دبیران دینی و پرورشی رسیده است، افزود:‌ اساتید و دبیران دینی و پرورشی و معارف اسلامی باید توانایی پاسخگویی به شبهات نسل جوان باشند و در این راستا پیشنهاد می‌شود تا دوره‌های بسیار فشرده‌ای برای این افراد برگزار شده و امتحانات سختی هم از آنان گرفته شود تا تنها کسانی در این عرصه باقی بمانند که توانایی پاسخگویی به شبهات روز را داشته باشند.

استاندار فارس در ادامه با تأکید بر ضرورت حمایت واقعی از ازدواج گفت: خبری از اجرای قانون جوانی جمعیت نیست؛ درست است که قانون آن اعلام شده است اما در عمل خبری نیست لذا باید حمایت واقعی از ازدواج شود و همتی در بحث ساخت خوابگاه‌های متاهلان انجام شود.

وی خواستار توجه جدی‌تر به مساجد محلات و روستاها شد و گفت: اگر باور داریم که مساجد پایگاه عظیم نشر اسلام هستند، باید بیش از قبل به طرح‌های محلات و روستاها و شهرهای مسجد محور اهمیت دهیم.

انتهای پیام
captcha