اجرای طرح ضیافت بهاری ۱۴۰۲ در بقاع متبرکه استان‌ فارس
کد خبر: 4128447
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

اجرای طرح ضیافت بهاری ۱۴۰۲ در بقاع متبرکه استان‌ فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس از اجرای طرح ضیافت بهاری ۱۴۰۲ در بقاع متبرکه استان‌ فارس خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین رحیم صفری گرائی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس در همایش آموزشی توجیهی طرح ضیافت بهاری ویژه نوروز 1402 در جمع خدام بقاع متبرکه اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در واقع در سال جدید دو بهار را در کنار یکدیگر داریم بهار طبیعت و بهار قرآن که این اتفاق فرخنده را به فال نیک میگیریم.

حجت الاسلام و السملین صفری از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی بصورت ترکیبی در قالب طرح ضیافت بهاری از ۲۵ اسفند سال جاری لغایت ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه هفته جاری تا قبل از ۲۵ اسفند در تمامی بقاع متبرکه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه استان فارس استان پهناوری است و باتوجه به بارندگی ها و سرسبزی و طروات استان قطعا پذیرای میهمانان زیادی از سراسر کشور خواهیم داشت، اضافه کرد: باید به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) میزبان شایسته ای برای زائران و مسافران و روزه داران باشیم. رعایت عفاف و حجاب در اماکن متبرکه و مذهبی حتما باید مدنظر قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر توسط خادمان آموزش دیده و محترمانه صورت پذیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با اشاره به اینکه اجرای برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه به طور منظم برنامه ریزی و صورت خواهد پذیرفت، ادامه داد: برگزاری سفره های افطاری ساده، مناجات خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه مجری طرح انجام خواهد شد و هیئت امنا هر یک از بقاع متبرکه باید با برنامه ریزی های صورت پذیرفته آمادگی لازم برای اراخدمات به زائران داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر توجه به امنیت زائران در بقاع متبرکه استان توسط مدیران، افزود: استفاده از حضور مبلغان و برپایی خیمه های معرفت دینی یکی از محورهای اصلی طرح است و برنامه های شاد و آموزشی ویژه زائران و کودکان اجراخواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز و در طول اجرای طرح نظارت میدانی از بقاع متبرکه صورت می پذیرد و برپایی سفره هفت سین معنوی و قرآنی از دیگر برنامه های طرح ضیافت بهاری است.

همایش آموزشی-توجیهی طرح ضیافت بهاری باحضور ۳۰۰ نفرازاعضاء هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه باموضوعات فرهنگی و امنیتی به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران ومسافران نوروزی و روزه داران درایام نوروز۱۴۰۲، درآستان مقدس علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

یادآور می شود در این همایش در قالب کارگاه آموزشی نکات و آموزش های امنیتی، حفاظت فیزیکی به منظور تامین امنیت زائران به خادمان بقاع متبرکه آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha