150 بقعه متبرکه فارس میزبان جشن‌های مهدویت شدند
کد خبر: 4126852
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

150 بقعه متبرکه فارس میزبان جشن‌های مهدویت شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای ویژه برنامه «نسیم انتظار» در 150 بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت:‌ این برنامه از 16 تا 19 اسفندماه جاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت صاحب‌‌ الزمان(عج) از اجرای ویژه برنامه «نسیم انتظار» در 150 بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت:‌ این برنامه با هدف ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی و منتظران راستی، گسترش یاد و نام اهل بیت(ع) و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد جو نشاط معنوی، امیدبخشی و طراوت در شرایط کنونی جامعه برگزار می‌شود.

وی، زمان برگزاری برنامه مذکور را ایام مبارک نیمه شعبان ۱۶ لغایت ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ و مکان اجرای طرح را آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، محلات، شهرک‌های مسکونی و میادین مهم شهرها و روستاها عنوان کرد.

موسوی برخی از برنامه‌های این طرح را برشمرد و افزود: برنامه‌های ادعیه و مناجات‌خوانی و معارفی است که این برنامه‌ها خود شامل موارد متنوعی است به نحوی که برنامه قرائت مناجات شعبانیه، برنامه استغاثه به حضرت مهدی(عج) که در شب نیمه شعبان ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری احیای شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: ویژه برنامه احیای شب نیمه شعبان با توجه به سفارش اولیا و بزرگان مبنی بر احیای شب نیمه شعبان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری این مراسم در بقاع متبرکه شاخص با حضور سخنرانان بومی و مداحان برجسته صورت پذیرفته است.

مدیرکل اوقاف فارس اضافه کرد: پخش دعا و مناجات در اوقات مناسب از بلندگوها و ماذنه‌های بقاع متبرکه این ادعیه شامل پخش زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه، دعای فرج، صلوات شعبانیه، پخش مناجات‌ها و ادعیه‌هایی همچون مناجات شعبانیه، دعای عهد، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل به طور منظم از جمله برنامه‌های طرح مذکور است.

وی بیان کرد: همچنین ویژه برنامه‌های جشن میلاد حضرت ولیعصر(ع) در حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مسئولان و مردم و زائران حرم‌های مطهر برگزار می‌شود.

موسوی، راه‌اندازی کاروان شادی با عنوان «نسیم انتظار» و اجرای برنامه‌های سرود کودکان و نوجوانان، مولودی‌خوانی و قرائت ذکر اهل بیت(ع) در سطح شهر، برگزاری برنامه نورافشانی در حرم‌های مطهر شاخص در شب ولادت حضرت مهدی(عج) را از دیگر برنامه‌های طرح مذکور عنوان کرد.

به گفته وی، مشارکت در پویش‌های مردمی از جمله پویش «دست به دست هم؛ امید بسازیم» با همکاری معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران که هدف از برگزاری این پویش امیدآفرینی، افتخار به ایران و پیشرفت‌های آن است و اجرای راهپیمایی از مبدا یا به مقصد یک امامزاده شاخص، برگزاری مراسم گلریزان جهت رفع احتیاجات ضروری نیازمندان از جمله برنامه‌های این پویش مردمی است.

مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد:‌ همچنین پویش صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) در قالب برگزاری جلسات ختم صلوات و پویش اجرای ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) از دیگر پویش‌های مردمی این ایام فرخنده خواهد بود.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌ها طراحی و برگزاری مسابقه‌های پیامکی با موضوع آشنایی با زندگانی و سیره حضرت مهدی(عج) و انتشار در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت کانال های مراکز افق بقاع متبرکه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است.

موسوی با بیان اینکه اجرای طرح قرار دوازدهم و در واقع دوازدهمین مرحله از اجرای این طرح و آخرین مرحله در سال ۱۴۰۱ که با حضور مهدی یاوران، خیران و مشارکت مردمی اجرا می‌شود، گفت:‌ در شهر شیراز 35 بقعه متبرکه میزبان این جشن‌ها و برنامه‌های نسیم انتظار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز در شیراز از ساعت 22:30 در حرم‌های مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) و علی‌بن حمزه(ع) برگزار شده است و تا هنگام سحر همراه با مناجات‌خوانی و نیایش تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha