شرایط حضور سازمان‌های دولتی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4126556
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
حجت‌الاسلام شجاع اعلام کرد:

شرایط حضور سازمان‌های دولتی در نمایشگاه قرآن

مسئول بخش نهادها و دستگاه‌های دولتی سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن دعوت از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای حضور در این دوره از نمایشگاه‌ گفت: از جمله شرایط حضور نهادهای دولتی می‌توان به نوآورانه و خلاقانه بودن طرح‌های آنها اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مسئول بخش نهادها و دستگاه‌های دولتی سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مسئول بخش نهادها و دستگاه‌های دولتی سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد جزئیات این بخش گفت: با عنایت به حمایت ویژه رئیس‌جمهور و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مدیریت معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 12 تا 26 فروردین‌ماه 1402 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و در همین رابطه فراخوان حضور و ارسال دعوتنامه به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور اعم از قرآنی، مذهبی و عمومی طی روزهای اخیر انجام شده است.

مسئول بخش نهادها و سازمان‌های دولتی نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به افزایش فضای نمایشگاهی این رویداد در سال آینده گفت: این افزایش فضا شامل بخش نهادها و سازمان‌های دولتی نیز خواهد شد تا از طریق آن شاهد عرضه فعالیت‌های اثربخش نهادهای دولتی و حاکمیتی در نمایشگاه قرآن باشیم.

شجاع با تأکید بر اینکه تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در دوره گذشته نمایشگاه قرآن به شکل بسیار خوبی برقرار شده بود، گفت: در دوره قبل که اوایل امسال برگزار شد با محدودیت فضا و مکان مواجه بودیم، اما امسال افزایش وسعت فضای نمایشگاه ظرفیت مناسبی را ایجاد کرده است تا دستگاه‌ها و نهادهای دولتی حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشته باشند.

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدوارم دستگاه‌ها از این فرصت برای ارائه گزارش عملکرد خود به مخاطبان و عموم مردم استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در بخش سازمان‌ها و نهادهای دولتی علاوه بر دستگاه‌ها و نهادهایی همچون شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ... که مأموریت تخصصی در حوزه قرآن دارند و نیز دستگاه‌های عمومی که فعالیت آنها در حوزه قرآن مأموریت تخصصی نیست نیز حضور خواهند داشت.

شجاع در مورد شرایط حضور دستگاه‌ها در نمایشگاه سی‌اُم گفت: ملاحظه‌ای که برای حضور دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است خلاقانه، نوآورانه و جذاب بودن طرح‌ها و برنامه‌های آنها برای حضور در نمایشگاه بوده است.

مسئول بخش سازمان‌ها و نهادهای دولتی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه قرآن «هدیً لِلناس» است، نمایشگاه و هر موضوعی که مفاهیم این کتاب الهی را به نمایش بگذارد، هم برای عموم مردم خواهد بود. لذا مردم عزیز ما که به‌ ویژه در ماه مبارک رمضان با کلام خدا و برنامه‌های معنوی عجین و مأنوس هستند، می‌توانند با حضور در این رویداد، با فعالیت‌های قرآنی بخش‌های دولتی و حاکمیتی آشنا شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha