اعلام مصوبات نشست هماهنگی اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها
کد خبر: 4120916
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

اعلام مصوبات نشست هماهنگی اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها

مصوبات نشست هماهنگی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها اعلام شد.

مصوباتبه گزارش ایکنا، نشست هماهنگی اتحادیه‌های موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شد.

طی این جلسه مقرر شد، با توجه به رویکرد جدید اتحادیه کشوری در اعطای کارگزاری مجازی بیمه اجتماعی در اتحادیه‌های استانی، نمایندگان آموزش دیده به صورت جدی، فعالیت خود را آغاز کنند‌.

همچنین استان‌هایی که در دوره اول کارگاه آموزشی، نماینده اعزام نکرده‌اند، نسبت به معرفی و اعزام آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

طی این جلسه مقرر شد تا حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد نسبت به ارسال طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ» (که توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد) و ارائه گزارشی از تصمیمات اخذ شده در این مراسم رونمایی با امضای استاندار یزد به اتحادیه کشوری و سایر استانداران اقدام و اتحادیه کشوری نیز نسبت به ارسال نامه حضور دفتر ریاست جمهوری اقدام کنند.  

درباره سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآنی نیز تاکید شد تا نسبت به حضور موسسات اثرگذار اقدامات لازم انجام شود و هر استانی که علاقه‌مند به ارائه ظرفیت خود است می‌تواند برای حضور در نمایشگاه قرآن، تقاضای غرفه کند.

همچنین پیشنهاد شد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن غرفه‌ای برای مشارکت مردم در کمک‌رسانی به شهرستان زلزله‌زده خوی دائر شود و پریدخت عراقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان آذربایجان غربی نیز به طور پیوسته نیازهای مردم زلزله‌زده خوی را در گروه اطلاع‌رسانی کند و از سوی دیگر نسبت به اعلام مکان ارسال کمک‌های مردمی در شهر ارومیه یا شهرستان خوی و اعلام شماره حساب و کارت بانکی جهت دریافت کمک‌های نقدی، اقدام عاجل انجام شود. 

در خصوص مشکل پیش آمده در ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که با اتحادیه‌های استانی تفاهم‌نامه امضا نمی‌کنند و پیگیری این موضوع، مقررشد تا نامه‌ای از سوی اتحادیه کشوری به حجت‌الاسلام قمی، رئیس‌ سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شود. 

پیگیری عضویت اتحادیه‌های استانی در شوراهای استانی و ارسال نامه در خصوص فعالیت مراکز پیش‌دبستانی و مهد کودک‌ها در موسسات قرآنی  به وزارت آموزش و پرورش از سوی اتحادیه کشوری دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه چند ساعته بود.

انتهای پیام
captcha