آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تعطیلات نوروز
کد خبر: 4121881
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
عزیززاده خبر داد:

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تعطیلات نوروز

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور از آغاز به کار نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن تهران در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه 12 فروردین‌ماه 1402 برگزار خواهد شد.

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تعطیلات نوروز

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، نشست برخط مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد و جمعی از عوامل اجرایی و دفاتر قرآنی 31 استان کشور برای هماهنگی، برنامه‌ریزی و مشارکت استان‌ها در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور با اشاره به برخی جزئیات نمایشگاه قرآن گفت: به‌ دلیل اهمیت برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برنامه‌های خاصی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

عزیززاده با قدردانی از حضور مدعوین در این نشست برخط افزود: این نمایشگاه از 12 فروردین 1402 مصادف با هشتم یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تلاش ما در این دوره این است که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بخش‌های بین‌المللی نمایشگاه قرآن را به طور جدی تقویت کنیم.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور ادامه داد: به همین دلیل جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت‌هایی صورت گرفته است.

عزیززاده شعار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را «می‌خوانمت» عنوان کرد و گفت: انتخاب این شعار اشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش‌بندی نمایشگاه سی‌ام را کاملاً متفات از سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: بخش‌های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت‌های مختلف آن کاملاً مخاطب‌محور است.

عزیززاده در ادامه با بیان این که بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده است، افزود: علاوه بر این بخش، قسمت ویژه‌ای نیز برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در این نشست آنلاین افزود: به دلیل این که افتتاحیه مصادف با 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران است، برنامه ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور گفت: آن چیزی که ما برای مشارکت هر چه بیشتر استان‌ها در این رویداد پیش‌بینی و برآورد کردیم در چهار بخش خلاصه می‌شود.

عزیززاده اولین بخش را تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان با عنوان «آئین‌های رمضانیه در ایران» نام برد و افزود: در این بخش به آداب و رسوم سفره‌های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن‌ها پرداخته می‌شود که هر استان با ارایه غذاهای سنتی خود به جذابیت نمایشگاه می‌افزایند.

وی بخش دیگر از نمایشگاه را تکریم از مفاخر عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز دستاوردهای بسیار خاص و ویژه استان‌ها که در زمینه قرآنی انجام داده‌اند پرداخته و از آنها رونمایی می‌شود.

عزیززاده در پایان تصریح کرد: در این دوره تورهای بازدید از نمایشگاه نیز برای استان‌ها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha