نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مرحوم اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش + عکس
کد خبر: 4124214
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مرحوم اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش + عکس

مرحوم اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش چهارم اسفندماه بر اثر سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست داد. او علاوه بر عرصه جهادی و رسانه‌ای در عرصه قرآنی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است.

اسماعیل احمدیبالگرد حامل وزیر ورزش و هیئت همراه پنجشنبه چهارم اسفندماه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت دچار سانحه شد و برخی سرنشینان آن مصدوم شدند. تنها جان‌باخته این سانحه هوایی «اسماعیل احمدی» مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه ورزش و جوانان بود. او متولد 22 بهمن‌ماه 1357 و اصالت اراکی داشت.

رحیم قربانی، قاری قرآن و رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ که بیش از دو دهه از دوستی او با مرحوم اسماعیل احمدی می‌گذرد، در این خصوص به خبرنگار ایکنا گفت: اسماعیل احمدی تا پیش از این بیشتر با فعالیت‌های جهادی، رسانه‌ای و خدمت‌رسانی برجسته شده بود، اما این چهره در عرصه فعالیت‌های قرآنی و به عنوان قاری قرآن نیز شناخته می‌شد.

وی افزود: او فعالیت‌های خود در عرصه قرآنی را در سازمان بسیج دانشجویی آغاز کرد و طی آن سال‌ها همواره عضو اصلی ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی بود.

قربانی تصریح کرد: اسماعیل احمدی را باید به عنوان طراح و پیشنهاددهنده برپایی مسابقات عترت دانشجویان سراسر کشور نیز شناخت. در آن سال‌ها به واسطه پیشنهاد مرحوم اسماعیل احمدی، بخش عترت به مسابقات قرآن بسیج دانشجویی اضافه شد.

طراح بخش عترت مسابقات دانشجویی

وی بیان کرد: از جمله رشته‌های بخش عترت جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی رشته‌های مداحی، دعاخوانی، دکلمه و سخنوری با محوریت عترت بود. سپس به تدریج شاهد گسترش آن در بین تمام دستگاه‌های دانشگاهی بودیم به گونه‌ای که پس از چند سال این رشته‌ها به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز اضافه شد.

قربانی گفت: در اوایل دهه 90 سازمان بسیج دانشجویی به مدت شش سال مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌الملل قرآن را بر عهده داشت که پنج سال از این سال‌ها مرحوم اسماعیل احمدی، مدیر روابط عمومی و تشریفات بخش دانشگاهی را بود و کسانی که آن سال‌ها به نمایشگاه مراجعه داشته‌اند به شور و هیجان بالای بخش دانشگاهی اذعان خواهند داشت.

راه‌اندازی اولین اردوهای جهادی - قرآنی

وی در پایان اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌های این چهره قرآنی راه‌اندازی اولین اردوهای جهادی - قرآنی همراه با گروه جهادی «منتظران خورشید» بود که در اوایل دهه 90 انجام شد. بعد از جریان‌سازی و رسانه‌ای شدن این فعالیت، موسسات و گروه‌های دیگر وارد امور جهادی - قرآنی شدند.

خبرگزاری ایکنا درگذشت اسماعیل احمدی را به خانواده مرحوم و فعالان قرآنی کشور تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

مراسم تشییع و تدفین اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش امروز در امامزاده اسماعیل(ع) چیذر تهران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha