مقتدی صدر خطاب به قرآن‌ستیزان: منتظر بلایای آسمانی باشید
کد خبر: 4117796
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

مقتدی صدر خطاب به قرآن‌ستیزان: منتظر بلایای آسمانی باشید

رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم را اقدامی تروریستی توصیف کرد و گفت که عاملان این جرایم منتظر بلایای آسمانی باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر حادثه قرآن سوزی در سوئد را اقدامی تروریستی توصیف کرد و به دولت سوئد درباره پیامدهای آن هشدار داد.

در بیانیه صدر آمده است: نخست‌وزیر سوئد در بیانیه‌ای درباره موضوع آتش‌زدن قرآن در کشورش گفته که سوزاندن قرآن آزادی بیان و یکی از اصول دموکراسی است و قانون آن را تضمین کرده است، سپس با مسلمانان ابراز همدردی کرد.

رهبر جریان صدر گفت: اگر هدف گرفتن قوانین آسمانی مسلمانان در چارچوب آزادی بیان است، چرا سوزاندن قوانین ساختگی شما در چارچوب آزادی بیان نباشد. آیا آزادی بیان اجازه لطمه به احساسات مسلمانان را می‌دهد؟ چرا سوزاندن پرچم همجنس‌گرایان یا قوانین آنها آزادی بیان نباشد؟

صدر گفت: حتی اگر می‌گویید شما یک کشور مسیحی یا بی‌دین هستید و قرآن را نمی‌خواهید، حق سوزاندن آن را ندارید؛ زیرا این کار تعرض به آزادی مسلمانان است؛ آن وقت اگر کشورهای اسلامی با پشتیبانی دولت‌هایشان تورات یا انجیل را بسوزانند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ شما این خواهد بود که این کار خاموش کردن صدای مخالفان و مغایر با آزادی و قانون است.

رهبر جریان صدر خطاب به نخست‌وزیر سوئد گفت: احساس همدردی شما چه به درد ما می‌خورد؟ به جای احساس همدردی نیروهای امنیتی خود را که از قرآن‌سوزان حمایت می‌کنند مهار کنید و بدانید که آیات قرآن حاوی همبستگی بسیاری با مسیحیان است.

وی افزود: قرآن کریم به دوستداران صلح از تمام ادیان صفت تروریست نمی‌دهد، بلکه تروریست کسی است که ثبات دینی در جهان را از طریق سوزاندن کتب آسمانی یا به چالش کشیدن قوانین الهی از طریق همجنس‌گرایی و غیره را برهم می‌زند. این رفتارهای شما بلای آسمانی را بر سر شما می‌آورد و نشانه‌های آن پدیدار شده است.

صدر پیش از این هم در توئیتی از ائمه جمعه عراق خواسته بود طی نطقی یکپارچه قرآن‌سوزی را محکوم کنند و از مسلمانان عراقی هم خواسته بود با یک نسخه از قرآن کریم در نماز جمعه حاضر شوند.

مقتدی صدر همچنین خواستار تهیه طوماری از امضای میلیونی مردم عراق و ارسال آن به سفارت سوئد از طریق یک هیئت حوزوی بلندپایه شد.

انتهای پیام
captcha