ممانعت بحرین از برگزاری تظاهرات محکومیت قرآن‌سوزی
کد خبر: 4117683
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

ممانعت بحرین از برگزاری تظاهرات محکومیت قرآن‌سوزی

نیروهای امنیتی رژیم بحرین از برگزاری تظاهرات در اعتراض به قرآن‌سوزی در مقابل سفارت سوئد در منامه جلوگیری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین، رژیم آل خلیفه را به دلیل ممانعت از برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه آتش زدن قرآن کریم و دستگیری ده‌ها نفر از شهروندانی که قصد راهپیمایی داشتند، محکوم کرد.

الدیهیبا صدور بیانیه‌ای گفت: رفتار رژیم، ننگین و خجالت‌آور و منعکس کننده ذهنیت سرکوبگر این رژیم است که هر روز نقطه سیاه تازه‌ای را در کارنامه پر از سرکوب خود ثبت می‌کند. جلوگیری از اعتراض به سوزاندن قرآن، اقدام خطرناکی است.

الدیهی همچنین اعلام کرد که رژیم، شعارهای دروغین مدارای مذهبی را به عنوان پوششی برای افتادن در آغوش صهیونیست‌ها مطرح می‌کند اما بزرگترین دشمن آزادی بیان و عامل بستن  دهان‌ها است. جلوگیری از اعتراض علیه سوزاندن قرآن کریم تأیید می‌کند که بحرینی‌ها از وضعیت بحرانی حقوق بشر و امنیتی رنج می‌برند.

روز گذشته (جمعه) نیروهای رژیم بحرین از تجمع اعتراضی در محکومیت آتش زدن قرآن کریم در نزدیکی سفارت سوئد در منامه، پایتخت این کشور جلوگیری کردند. مقامات بحرینی برای جلوگیری از رسیدن شهروندان به محل تظاهرات، نیروهای خود را مستقر کردند و تمامی ورودی‌های منتهی به مرکز «بیت القرآن» در نزدیکی سفارت را که قرار بود تظاهرات در آنجا برگزار شود، بستند.

علی‌رغم هشدارهای امنیتی، شهروندان موفق شدند در فاصله چند متری از استقرار نیروهای امنیتی، تظاهراتی در محکومیت آتش زدن قرآن در منطقه رأس رمان در منامه برپا کنند.

شیخ محمد صنقور، امام جماعت مسجد امام صادق(ع) در دراز، به هتک حرمت عمدی قرآن کریم اشاره و تأکید کرد که این موضوع با تعمیق بیشتر ارتباط مسلمانان با قرآن، تنها باعث افزایش بیشتر مسلمانان خواهد شد.

راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی، شنبه گذشته، تحت حفاظت شدید پلیس و با حضور گسترده رسانه‌ها در مقابل سفارت ترکیه در سوئد یک نسخه از قرآن را آتش زد که موجی از محکومیت و خشم را در بین کشورها و ملت‌های مسلمان درپی داشته است. بسیاری از فعالان مسلمان در کشورهای اسلامی خواستار تحریم کالاهای سوئدی از سوی مسلمانان جهان شدند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha