از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح
کد خبر: 4212672
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
با تحولات فلسطین

از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر فرماندهی نظامی اشغالگران صهیونیست در شهرک المناره در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد حمله راکتی و پهپادی قرار داده است. این درحالی است که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت توافق با گروه‌های فلسطینی حمله به رفح تعلیق خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب الله در واکنش به حملات اشغالگران به مناطق غیرنظامی جنوب لبنان، نقاطی را در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی و پهپادی قرار داد.

حزب الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیستنشین المناره را با راکت های هدایت شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ ه‍ه از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

 از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح

تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو

امشب هم تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده این شهرک‌نشینان معترض از نتانیاهو خواسته‌اند که توافقی را برای مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه امضا کند.

علاوه بر این صهیونیست‌های معترض در این تظاهرات پرشمار خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و برکناری نتانیاهو شده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

 از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح

سازمان ملل: جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است

روزنامه انگلیسی گاردین اظهارات یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره حجم ویرانی‌های جنگ در نوار غزه و همچنین مواد منفجره عمل نکرده در این باریکه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است.

این مقام سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است. از میان بردن این بمب‌های عمل‌نکرده ۱۴ سال به طول خواهد انجامید.

بر اساس اظهارات این مقام بین‌المللی ۱۰ درصد از مواد منفجره‌ای که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روی این باریکه ریخته شده عمل نکرده است و این موضوع مأموریت بین‌المللی در این باریکه را پیچیده می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به حجم ویرانی ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه تصریح کرد: ۶۵ درصد ار ساختمان‌های ویران‌شده در نوار غزه مسکونی بوده است.

 از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح

لیونی: از زمان عملیات طوفان الاقصی اسرائیل در حال سقوط آزاد است

زیپی لیونی وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیر شدید عملیات طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی و ناکامی ارتش و کابینه این رژیم در مقابله با مقاومت فل٫٫۶سطین گفت: ما از هفتم اکتبر (15 مهرماه 1402) تاکنون به دلیل اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو، در حال سقوط آزاد هستیم.

زیپی لیونی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بوده، افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل [تلاش برای راضی نگه داشتن] ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل، از تصمیم گیری نهایی درباره یافتن جایگزینی برای حماس خودداری می کند و این امر باعث تأخیر در پایان یافتن جنگ می شود.

وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی آذر ماه گذشته نیز با انتقاد شدید علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دلیل تعیین شخصیت های تندرو در مناصب مهم و حساس، درباره سرنوشت صهیونیست‌ها به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی اعلام کرده بود: دادن اختیارات کرانه باختری به سران شهرک نشین افراطی و هرج و مرج طلب به معنای الحاق عملی کرانه باختری (به سایر اراضی اشغالی فلسطین) است که باعث شعله ور کردن میدان درگیری خواهد شد.

وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در حمله به ائتلاف راست افراطی و تندروی دینی به سرکردگی نتانیاهو افزود: در حرکت به سمت دولتی غیریهودی و غیر دموکراتیک و برای حتی اینکه این مساله را درک نکنیم، دادگاه عالی را نابود خواهند کرد و به کودکانمان یاد خواهند داد که دولت بدون برابری، مساله خوبی است.

این مقام پیشین صهیونیست همچنین تاکید کرد: زمان آن رسیده است که بفهمیم این مشکل تنها مشکل یک اقلیت مشخص نیست بلکه مشکلی برای هر یهودی و صهیونیست است.

وی همچنین 2: این یک مشکل مشخص درخصوص منصوب کردن یک فرد و یا وضع یک قانون نیست، زمان آن رسیده است که تصویر بزرگ تر را ببینیم. کشمکش درخصوص نگاه فراگیر ما به جهان در تمامی زمینه ها است.

 از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی تا احتمال تعلیق حمله به رفح

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

انتهای پیام
captcha