مؤسسات قرآنی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند
کد خبر: 4100593
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۲۱

مؤسسات قرآنی از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «ملائک مهر» با تأکید بر ضرورت پشتیبانی‌ مشاوره‌ای برای مؤسسات قرآنی گفت: وقتی یک مؤسسه در زمینه‌ای غیرفعال است اما ظرفیت دارد که فعال شود لذا باید از کسی که کار مشابه را انجام داده است مشورت بگیرد.

مؤسسات قرآنیمریم‌سادات هاشمی‌راد، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «ملائک مهر» شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه راهکارهای فعال‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی مؤسسات چیست و تا چه اندازه این امر محقق شده است، گفت: به نظر می‌رسد از جریان کرونا به بعد، مؤسسات قرآنی رها شدند؛ یعنی مؤسساتی که کرونا باعث آسیب جدی آن‌ها شده است، تقریباً هیچ کاری نکردند.

وی با بیان اینکه باید انگیزه به مؤسسات داده شود، افزود: باید مؤسسات دوباره جمع شوند و صحبت انگیزشی و حمایتی از طرف نهادهای مربوطه، انجام  و جلسات انگیزشی با آن‌ها برگزار شود.

هاشمی‌راد با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن پشتیبانی‌های مشاوره‌ای برای مؤسسات قرآنی اظهار کرد: به عنوان مثال یک مؤسسه قرآنی در زمینه‌ای غیرفعال است اما ظرفیت و پتانسیل دارد که در آن زمینه فعال شود لذا باید از کسی که کار مشابه را انجام داده است مشورت بگیرد تا در آن موفق شود.

وی با تصریح اینکه سازمان تبلیغات یا اتحادیه تشکل‌های قرآنی باید این زمینه را برای مؤسسات فراهم کنند، اضافه کرد: تعدادی پشتیبان به این کار اختصاص دهند و به مؤسسات معرفی کنند که این پشتیبان‌ها در چه زمینه‌ای می‌توانند کمک کنند تا اگر مشکلی داشته باشند به آن‌‌ها مراجعه کنند و آن‌ها پاسخگو باشند و این پشتیبان‌ها مثلاً در برگزاری دوره‌ها یا اگر مشاوره‌ای بخواهند به مؤسسات کمک کنند.

 مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «ملائک مهر» در پاسخ به اینکه تا چه اندازه، ظرفیت فرهنگی مؤسسات قرآنی در کشور و استان فارس فعال شده است و از آن در مسائل مختلف استفاده می‌شود و مدیران مؤسسات تا چه اندازه می‌توانند در این امر دخیل باشند، گفت:  قبل از شیوع کرونا شاید مقداری این ظرفیت داشت رشد می‌کرد اما با توجه به شیوع کرونا اتفاقی افتاد که بسیاری از مؤسسات راکد شدند.

وی ادامه داد: مدیران مؤسسات نیز تا زمانی که توجیه نباشند عملاً مؤسسه توجیه نیست لذا ابتدا باید بحث انگیزشی و حمایتی برای مؤسسات اتفاق بیفتد تا مدیران مؤسسات نیز به زیر مجموعه خود آن را منتقل کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha