مؤسسات قرآنی به آموزش‌های عمومی اکتفا نکنند
کد خبر: 4093996
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۱۸

مؤسسات قرآنی به آموزش‌های عمومی اکتفا نکنند

نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه چالش‌های متعددی پیش روی مؤسسات قرآنی است، گفت: 90 درصد مؤسسات به آموزش‌های عمومی اکتفا می‌کنند اما جریان‌سازی و الگوآفرینی ندارند.

رحیم قربانی، نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترترحیم قربانی، نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه مهم‌ترین چالش مؤسسات قرآنی چیست؟ گفت: چالش‌های مختلفی در این مسیر وجود دارد اول اینکه چشم‌انداز و اهداف اصلاً برایشان تعریف نشده است.

وی افزود: البته اتحادیه تشکل‌های قرآنی تا حدی اساسنامه دارد ولی بسیاری از مؤسسات دارای این اساسنامه نیستند و نمی‌دانند باید چه کار کنند و فقط به انجام کارهای تکراری روی می‌آورند.

قربانی ادامه داد: شاید قریب 90 درصد مؤسسات قرآنی به آموزش‌های عمومی که دارند انجام می‌دهند، اکتفا می‌کنند اما جریان‌سازی، الگودهی و الگوآفرینی که باید برای دستگاه‌های حاکمیتی داشته باشند، ندارند.

نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ادامه داد: همچنین اینکه مؤسسات بتوانند بزرگترین شبکه قرآنی مردمی در کشور یا در استان را تشکیل دهند و یا خلأهای قرآنی که نهادهای حاکمیتی دارند، را برطرف کنند، مغفول مانده است.

وی در عین حال یادآور شد: این‌ها علاوه بر مسائل، امکانات، حمایت‌ها، بیمه و مالیات که مسائل فرعی هستند، است اما متأسفانه بسیاری از مؤسسات درگیر همین مسائل فرعی هستند لذا حرکت آن‌ها را به سمت آن اهداف عالی که باید بپردازند، کند می‌کند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مجمع فصلی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت که آخرین آن در مهرماه سال جاری در شیراز برگزار شد، گفت: بیش از 3 هزار مؤسسه در کشور چشمشان به این مجمع است که متشکل از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری است و قطعاً اگر این‌ها بتوانند خوب راهبری  مدیریت کنند و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و چشم‌انداز خوبی طراحی کرده و از مؤسسات حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند، در خروجی فعالیت‌های 3 هزار مؤسسه کشور تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس دارالقرآن بسیج تهران بزرگ در پایان یادآور شد: یکی از اهداف نشست‌های مجمع فصلی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور همین است که اهداف، چشم‌انداز و مأموریت اتحادیه کشوری و استانی را بازنگری کنیم تا تغییراتی حاصل شده و بر اساس آن مأموریت‌ها انجام شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha