سامانه «حمد» سودی برای مؤسسات قرآنی ندارد
کد خبر: 4098749
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۲۰

سامانه «حمد» سودی برای مؤسسات قرآنی ندارد

مدیر مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل» فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص سامانه «حمد» گفت: این سامانه بیشتر به نفع اداره ارشاد یا افرادی که می‌خواهند آماری از قرآن‌آموزان مؤسسات بگیرد است وگرنه سودی به حال مؤسسات ندارد.

اعظم جاوید، مدیر مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل» فارساعظم جاوید، مدیر مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل» فارس، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه آیا موفق به ثبت‌نام در سامانه حمد شده‌اید و مشکلی در این خصوص داشتید یا خیر، گفت: جدیداً وارد سامانه نشدم، اما در سال گذشته موفق به ثبت اطلاعات شده‌ام هرچند کارایی چندانی نیز نداشت.

وی تصریح کرد: این سامانه اکنون مانند یک فایل اطلاعاتی است که تعداد قرآن‌آموزان را در کلاس‌ها مشخص می‌کند که این کار نیز سودی برای ما ندارد و بیشتر به نفع ادارات است تا از تعداد مؤسسات و اعضای آن آگاه شوند؛ درحالیکه این سامانه می‌توانست امکان ثبت‌نام قرآن‌آموز و یا پرداخت شهریه را فراهم کند.

مدیر مؤسسه قرآنی «ذکر جمیل» فارس در پاسخ به اینکه برخی از مؤسسات گفته‌اند برای ثبت‌نام در سامانه باید کارکنان را بیمه کنیم شما برای ثبت‌نام مشکل بیمه داشتید یا خیر؟ اظهار کرد: تا جایی که در جریان هستم افرادی که می‌خواستند بیمه شوند باید اطلاعات کلاس را در سامانه حمد وارد می‌کردند؛ همچنین افرادی که می‌خواستند بیمه شوند باید در سامانه حمد ثبت‌نام می‌کردند، نه اینکه آن‌هایی که می‌خواهند به سامانه بروند باید بیمه شوند.

وی اظهار کرد: سامانه حمد به صورت یک سامانه اطلاعاتی جامع برای قرآن‌آموزان و بیشتر به نفع اداره ارشاد است و سودی به حال مؤسسات ندارد؛ به عنوان مثال سال گذشته برای دریافت بیمه مربیان گزارش کار مربیان ثبت شد.

جاوید در پایان گفت: روز اول مسئول مربوط درباره امکانات سامانه ازجمله کلاس‌بندی خبر داد اما سایت آنلاین و پویا نیست و تعامل دوطرفه بین قرآن‌آموزان و مؤسسات برقرار نمی‌شود. اطلاعاتی که وارد جدول می‌شود فقط برای دسته‌بندی است و قرآن‌آموز نمی‌تواند در آن ثبت‌نام کند، البته برای برخی از مؤسسات این امکان را فراهم کردند و  قرآن‌آموزان مؤسسه صراط در مشهد وقتی می‌خواهند در طرح شرکت کنند در سامانه حمد ثبت‌نام می‌کنند اما باقی مؤسسات این دسترسی را ندارند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha