شهادت 15 نفر در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4094747
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

شهادت 15 نفر در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)

در پی حمله تروریستی غروب امروز، 4 آبان‌ماه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، 15 نفر شهید و 19 نفر مجروح شدند.

شهادت 13 نفر در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، غروب امروز، 4 آبان‌ماه تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شدند و چندین نفر را شهید و زخمی کردند.

طبق اعلام اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این تروریست‌ها بعد از ورود به حرم مطهر شاهچراغ(ع) به زائران حرم مطهر با اسلحه شلیک کردند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از هویت مهاجمان تروریست این حادثه در دست نیست، افزود: تا این لحظه 13 شهید و 25 مجروح در این حادثه تأیید شده است. همچنین یک مهاجم تروریست هم دستگیر شده است که این فرد یک تروریست تکفیری است. 

بر اساس گزارش خبرنگاران ایکنا در محل حادثه، بعد از وقوع این حادثه تمام درب‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بسته شده است و اطراف آن یگان‌های ویژه پلیس و نیروهای امنیتی قرار دارند، به طوری که امکان حضور خبرنگاران و عکاسان در داخل حرم مطهر وجود ندارد.

طبق شنیده‌ها پیکرهای شهدا و مجروحان این حادثه به بیمارستان مسلمین شیراز انتقال یافته است و حال چند تن از مجروحان نیز وخیم اعلام شده است البته در این میان برخی از مجروحان هم به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و یکی از دلایل تفاوت ارائه آمارها در رسانه‌های مختلف همین مسئله است.

در پی این حادثه رئیس جمهور کشورمان هم پیامی صادر کرده و بر ضرورت این نکته که اینگونه شرارت‌ها پاسخ نمی‌ماند، تأکید کرده است.

دقایقی پیش (ساعت 22:30)، روابط عمومی استانداری فارس اطلاعات جدیدی از تعداد شهدا و مجروحان در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در اطلاعیه آمده است: در ساعات اولیه حادثه 13 شهید و 21 مجروح وجود داشت و با شهادت دو تن از مجروحان به علت شدت جراحات، تا این لحظه، تعداد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به 15 نفر و تعداد مجروحان به 19 نفر رسیده است.

همچنین روابط عمومی استانداری فارس بیان کرده است که از این تعداد، 4 کودک مجروح و 2 کودک نیز به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

همچنین معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری فارس اعلام کرد که در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شده است.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha