بیانیه‌های علمای خوزستان در پی حادثه تروریستی شاهچراغ
کد خبر: 4094867
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

بیانیه‌های علمای خوزستان در پی حادثه تروریستی شاهچراغ

در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، برخی از علمای خوزستان با صدور بیانیه و پیام‌های تسلیت این حادثه را محکوم کردند.

حادثه تروریستی شاهچراغبه گزارش ایکنا از خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) طی پیامی نوشت: حادثه‌ غم‌بار تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه‌السلام قلب و روح ملت ایران اسلامی را به درد آورد و داغ دیگری بر دل همه‌ی ما شد.

این مصیبت‌ها آن‌گاه اندکی آسان می‌شود که وعده انتقام عاملان اصلی و فرعی این جنایت که توسط مسئولان محترم داده شده قطعیت و سرعت داشته باشد و نیز موجب آگاهی عده‌ای فریب خورده شود که به بهانه‌های واهی خیابان‌های کشور را عرصه هیجاناتی ساخته‌اند تا جولان تروریست‌ها در کردستان و سیستان و بلوچستان و اکنون در شیراز را موجب شود.

اینجانب حادثه‌ تاثر برانگیز حرم شاهچراغ را به خانواده‌های داغ‌دیده‌ شهدا و رهبر معظم انقلاب دام‌ ظله تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند متعال طلب سلامتی و عافیت مجروحان حادثه را نیز خواستارم.

همچنین آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی نوشت: وقوع حادثه خونین تروریستی در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) که منجر به شهادت تعدادی از زائران و مجروحیت جمعی دیگر شد موجب کمال تاسف و تأثر گردید. اینجانب ضمن محکومیت این جنایت هولناک که توسط عوامل تکفیری استکبار جهانی صورت گرفته، این مصیبت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهیدان تسلیت عرض می‌نمایم.

بدون تردید این گونه جنایات، عزم و اراده ملت ایران را در دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی و مقاومت در برابر دشمنان خود استوارتر می نماید.

به فضل الهی آمران و مسببان این جنایت عقوبت این هتک حرمت و اعمال ننگین خود را خواهند چشید و پیروزی نهایی با اسلام و ایران است.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه‌ای، این حادثه تروریستی را محکوم کرد: آغشته به خون شدن مردم بی گناه که مشغول راز و نیاز با خدا و زیارت و دعا در یکی از حرم‌های مقدس بودند، نشان توحش و عمق کینه و قساوت جریان تکفیری و حامیان آنان و ثمره خیانت و فتنه و دشمنی با ملت ایران و مشغول کردن نیروهای حافظ امنیت و آرامش به اغتشاشات است.

دشمنان اسلام و ایران، کانون ایمان و عشق و ارادت و هویت و اقتدار و عزت و پیشرفت ایران اسلامی یعنی یکی از حرم‌های اهل بیت علیهم السلام را هدف قرار دادند.

ملت عاشورایی و حسینی ایران بارها نشان داد که جنایت دشمنان، آنان را قوی‌تر می‌کند و با عزم و اراده بیشتر از حرم جمهوری اسلامی ایران و خیمه آن ولایت فقیه و رهبری فرزانه حمایت می‌کنند.

امید آن است که جوانان غیرتمند و خانواده‌های اصیل ایرانی عمق جنگ شناختی و ترکیبی دشمن برعلیه اصل اسلام و اهل بیت علیهم السلام و ایران سرافراز را با بصیرت بیشتر دریابند و برای جدا کردن صفوف جاهلان و غافلان از فتنه مزدوران سازمان یافته توسط شبکه‌های جاسوسی و تروریستی آمریکایی و صهیونیستی بیشتر تلاش کنند.

راه برون رفت از این فتنه پیچیده ترکیبی، برخورداری از روحیه دوران دفاع مقدس و میدان داری ملت و خیزش ملی و حضور ملت در صحنه است. همه با هم دولت و ملت در کنار یکدیگر با ایستادگی راه پیشرفت را هموار می‌سازیم.

آیت الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه استان نیز نوشت: جنایت تروریستی عوامل خبیث دشمن در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت جمعی از هموطنان عزیز و جانبازی جمع دیگر شد قلب ما را سخت جریحه دار کرد، این مصیبت عظما را نخست به مولانا الحجة صاحب العصر و الزمان(عج) و رهبر انقلاب و حوزه های علمیه تسلیت میگویم؛ و نیز به مردم ولایتمدار استان فارس و خانواده‌های مصیبت زده تسلیت گفته ابراز همدردی می نمایم.

بدیهی است که در این رابطه از پای ننشسته و کوتاه نمی آییم. اکنون نوبت آن رسیده که مسئولان عکس العمل شدید از خود نشان دهند. قال الله تعالی فَمَنِ اعْتَدى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ. خداوند ملت و کشور عزیز ما را از گزند حوادث و نیّات پلید دشمن نجات دهد و بدخواهان را به خاک مذلّت بنشاند.

انتهای پیام
captcha