حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) نتیجه غفلت و بی‌بصیرتی است
کد خبر: 4094841
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) نتیجه غفلت و بی‌بصیرتی است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: دشمنان با تحریک برخی از شخصیت‌های مذهبی کشور که در روزهای اخیر در خدمت سیاست‌های دشمن سخنرانی کرده‌اند امروز به خود اجازه داده و مجال یافته‌اند تا به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حمله کنند و خون مردم بی گناه و زن و کودک را آن هم در زمان مناجات و اقامه نماز مغرب بریزند.

حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسحجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: هتک حرمت به این حرم مطهر و  سومین حرم اهل بیت (ع) را به مردم ولایتمدار شیراز و کشور تسلیت می‌گوییم.

وی با بیان اینکه این حادثه فرصتی بوده که دشمنان بار دیگر بخواهند به خیال خود به نظام اسلامی ما ضربه بزنند، افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که دست استکبار از ثروت‌های سرشار ایران کوتاه شد و مردم ایران برای تصمیم‌گیری در امور خود به استقلال رسیدند، دشمنان و نظام سلطه همواره در پی ضربه زدن به نظام بوده‌اند.

استوار میمندی با تأکید بر اینکه دشمن از تقویت دیانت در کشور ما عصبانی می‌شود، اظهار کرد: دشمن از دیانت و ایمان جوانان و مردم ما می‌ترسد و اینکه مردم ما دل در گروی اهل بیت(ع) دارند را نمی‌تواند تحمل کند و اگر در حرمین مطهر شاهد انجام اقدامات تروریستی دشمنان هستیم دلیل همین افکار دشمن است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس ادامه داد: امروز دشمن تقابل با دیانت را با هتک حرمت به حجاب را که حکم قرآن است درپیش گرفته و برای طغیان همه جانبه علیه حجاب و پرده دری حریم عفت تلاش می‌کند و هدفش مقابله با اسلام ناب است و هر آنچه با ترویج دین مرتبط باشد موجب خشم دشمنان ماست.

وی تصریح کرد: امروز دشمن با راه اندازی جنگ احزاب پیچیده وارد عمل شده و پشت پرده این جنگ، نظام کثیف سلطه است و پس از راه اندازی آشوب‌های اخیر، طبیعی است که گروه‌های تروریستی بخواهند به خیال خودشان از گسست امنیتی سو استفاده کنند و مجالی برای حملات ددمنشانه خود به دست آورند.

استوار میمندی گفت: دشمنان با تحریک برخی از شخصیت‌های مذهبی کشور که در روزهای اخیر در خدمت سیاست‌های دشمن سخنرانی کرده‌اند امروز به خود اجازه داده و مجال یافته‌اند تا به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حمله کنند و خون مردم بی گناه و زن و کودک را آن هم در زمان مناجات و اقامه نماز مغرب بریزند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به قبول مسئولیت این حادثه تروریستی توسط داعش بیان کرد: این اولین بار نیست که افکار تکفیری دست به چنین اقداماتی می‌زنند اما آنچه مشخص است اینکه عملیات تروریستی شب گذشته در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) کاملا سازمان یافته بوده است چرا که ظرف چند ساعت، داعش مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha