حافظ به پنهانی‌ترین ارزش‌های معنوی اشراف یافت
کد خبر: 4091536
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷

حافظ به پنهانی‌ترین ارزش‌های معنوی اشراف یافت

شهردار شیراز حافظ را بزرگترین شاعر این دیدار دانست و گفت: حافظ گوینده فرازمانی و فرامکانی است که با اندیشه بلند خود به پنهانی‌ترین ارزش‌های معنوی و خداگونه اشراف یافته است که ادب‌پژوهان جهان را شیدای خود کرده است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، شامگاه چهارشنبه، 20 مهرماه در مراسم یادروز حافظ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با بیان اینکه حافظ بزرگترین شاعری است که این دیار به خود دیده است، این شاعر بزرگ را انسانی خوش‌بین توصیف کرد که غم زمانه را می‌شناسد.

وی با اشاره به تقارن یادروز حافظ با هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) این تقارن را فرخنده دانست و افزود: حافظ گوینده فرازمانی و فرامکانی است که با اندیشه بلند خود به پنهانی‌ترین ارزش‌های معنوی و خداگونه اشراف یافته است که ادب‌پژوهان جهان را شیدای خود کرده است.

اسدی با وصف حافظ اظهار کرد: حرف حافظ تمام‌نشدنی است و ابیاتش دارای زیباترین مفاهیم قدسی است. او طبیب روح آدمی است و یگانه‌ترین میراثش طبابت روح رنجور انسان است و روح بشریت را تسکین می‌دهد.

شهردار شیراز دیوان حافظ را گنج ارزشمندی توصیف کرد و افزود: حافظ هویت ارزشمند ایرانیان را به جهانیان ارائه می‌کند و این دیوان به‌عنوان گنجینه تمام ناشدنی متعلق به تمام بشریت است.

وی با بیان اینکه اندیشه حافظ به مدد الهامات الهی و قدسی ماناست، تصریح کرد: گوته، شاعر بلندآوازه آلمانی همواره در سخن خود به تقدیر از حافظ می‌پردازد.

اسدی در ادامه با بیان اینکه برای ثبت شیراز به عنوان شهر خلاق در یونسکو تلاش خواهم کرد، گفت: در هفتصدمین سال تولد حافظ بر اعتلای شهر شیراز تأکید داریم و سهم مهجور میراث ایرانی اسلامی در شمار خلاق یونسکو باید حاصل شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: درخواست تعامل با کمیسیون ملی و سازمان یونسکو برای ثبت مفاخر فارس را امروز در یادروز شیراز اعلام می‌دارم و معتقدم شیراز ظرفیت‌های بیشتری برای نمود در سطح جهان دارد و خواستار تداوم‌بخشی هویت ایرانی اسلامی در یونسکو به‌عنوان ظرفیت عظیم ادبی و گردشگری و... در سطح جهان هستیم.

انتهای پیام
captcha