کد خبر: 4213213
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

اعتبار مدارس قرآنی فارس در سال جاری هنوز اختصاص نیافته است

فرشید قاسمی در خصوص وضعیت مدارس قرآنی در استان فارس گفت: امسال هنوز اعتباری برای این مدارس به فارس اختصاص نیافته است.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، ۱۱ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه  درباره وضعیت مدارس حفظ قرآن در این استان گفت: مدارس قرآنی مدارسی هستند که با کمک مؤسسات فعالیت می‌کنند و قراردادهایی با وزارتخانه دارند. وزارتخانه سال گذشته اعتبار اندکی به استان اختصاص داد که به مدارس داده شد تا بتوانند کارشان را انجام دهند، اما امسال هنوز اعتباری برای این مدارس تخصیص نیافته است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از چگونگی روند انتخاب معلم نمونه افزود: این روند از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد. ارزیابی توسط دانش‌‌آموزان انجام شد و ۵۴٠ داور در قالب تیم‌های سه‌ نفره، مدارک معلمان و همچنین ارزیابی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار دادند که ۱۷۷ نفر به‌عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در نهایت ۹ نفر به‌عنوان منتخب استان به مرحله کشوری راه یافتند. ضمن اینکه برای اولین بار گروه‌های کیفیت‌بخشی به مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این بخش ۴۵۶ نفر در مرحله اول انتخاب شدند و در مرحله دوم این تعداد به ۳۰ نفر رسید و نهایتاً پنج نفر به مرحله کشوری رسیدند.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله کشوری فقط ۲٠ نفر برنده شدند، گفت: از استان فارس خانم فاطمه زارع از ناحیه ۲ آموزش پرورش دوره متوسطه دوم به‌عنوان معلم برگزیده کشور توسط وزارتخانه انتخاب شد که با توجه به اینکه چندین استان هیچ نفر منتخبی نداشتند، انتخاب یک نفر از استان فارس اتفاق مثبتی برای ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سپس به بیان برنامه‌های هفته معلم پرداخت و ادامه داد: به‌عنوان اولین اقدام در هفته منتهی به روز معلم، صعود به قله بل اقلید را در دستور کار قرار دادیم که بیش از ۳٠٠ معلم در آن شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در هفته معلم شرایطی فراهم کردیم که رؤسای ادارات، مدیران کل همه نهادها و سازمان‌ها بتوانند در مدارسی که تحصیل می‌کردند، از معلمان و دبیرانی که در آن مدارس مشغول تدریس هستند، تقدیر کنند.

قاسمی همچنین به اختصاص یک روز در ماه برای حل و فصل مشکلات معلمان در هر دستگاه اجرایی خبر داد.

ایجاد چهار تشکل «معلمان ایران قوی»، «کنکره معلمان انقلاب اسلامی»، «معلمان جوان ایران زمین» و «معلمان، راهیان تحول» دیگر اقدامی بود که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، برای اولین بار در استان پایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از ابتکار دیگر در استان فارس برای انتخاب معلم الگو خبر داد و گفت: ۸۰ نفر از معلمانی که کار خلاقانه‌ای را خارج از وظایف عادی خود انجام داده‌اند و به نوعی ایثارگری در کارشان مشاهده شده است، شناسایی و از آنها تقدیر شد.

قاسمی از ایجاد دفتر حمایت قضایی و مشاوره حقوقی معلمان با کمک دادگستری نیز خبر داد و گفت: این دفتر از آخر هفته جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از برگزاری دو همایش علمی ویژه معلمان خبر داد و گفت: این اقدام به این منظور انجام می‌شود که معلمان در ساحَت علمی و فناورانه بتوانند اثربخشی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین از نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با فرماندهان سپاه استان خبر داد که در نتیجه آن مقرر شده است تمام امکانات سپاه برای تکریم معلمان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار بگیرد.

تجلیل از معلمان ایثارگر و پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان است که به گفته مدیرکل، زیر چتر شعار «ایران قوی در سایه مدرسه قوی» انجام می‌شود.

قاسمی همچنین از تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم در استان فارس خبر داد و گفت: برای تکریم مقام معلم، برای اولین بار قرارگاه هویت‌افزایی مضاعف به مقام معلم که ابتکار استان فارس است تصویب شد. کار این قرارگاه این است که تکریم مقام معلم را به یک روز محدود نمی‌کند، بلکه این امر مقدس در تمام سال پیگیری خواهد شد که مدیران ارشد استانی مثل شهردار، فرمانده سپاه فجر، نماینده ولی فقیه، مسئول بسیج فرهنگیان و ریاست دانشگاه شیراز، اعضای اصلی این قرارگاه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود معلم در سال گذشته اظهار کرد: امسال در یک خرد جمعی به نتایجی رسیدیم که در پی آن مشکلات کمتر خواهد شد. ضمن اینکه برنامه نقل و انتقالات و ساماندهی نیروی انسانی را یک‌ ماه جلو انداخته‌ایم که در تیرماه انجام می‌شود و خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین از تغییر ساعت‌های ورود و خروج و در صورت نیاز، تغییر مکان مدارس برای حل معضل ترافیک جلوی مدارس خبر داد.

قاسمی در پایان در خصوص اعتراض‌ها به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: در هر طرحی ممکن است کسی حس کند حقش تضییع شده است ولی معترضانی که نتوانسته‌ بودند مدارک را کامل بارگذاری کنند، می‌توانند دوباره این کار را انجام دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha