از افزوده شدن بخش تفسیر به مسابقات «مدهامتان» تا برپایی مرحله بین‌المللی
کد خبر: 4090006
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

از افزوده شدن بخش تفسیر به مسابقات «مدهامتان» تا برپایی مرحله بین‌المللی

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با بیان اینکه از سال آینده بخش تفسیر با هدف انس با مفاهیم قرآنی به مسابقات «مدهامتان» افزوده خواهد شد، از برگزاری مرحله بین‌المللی این مسابقات از سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور امروز 14 مهر در دیدار با آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده فارس در خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت 26 هزار و 170 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد کشور، گفت: راه‌اندازی کرسی‌های تفسیر در کنار کرسی‌های تلاوت قرآن مورد تاکید و توجه قرار دارد که فرصت حضور استادان مطرح کشوری را فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: «مدهامتان» دومین مسابقه قرآنی شاخص کشور به شمار می‌رود و مراجع و علمای قم از پیش بر توجه به مفاهیم قرآنی در کنار صوت و لحن خوش قرآن تاکید دارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از سال آینده بخش تفسیر قرآن به مسابقات «مدهامتان» افزوده خواهد شد، گفت: مرحله بین‌الملل مدهامتان نیز برگزار خواهد شد.

خداداده به میزبانی شیراز از این مسابقات اشاره کرد و گفت: شیراز شهری معطر و منور به حوزه‌های علمیه است و برگزاری مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان» در سومین حرم اهل بیت (ع) مایه مباهات و نیکوست.

وی افزود: شیراز دارای سابقه تاریخی در اماکن تاریخی و حافظ به عنوان چهره قرآنی است و سه روز میزبانی رویداد قرآنی کشوری مدهامتان را با حضور ۱۵۰ شرکت کننده بر عهده داشته که اقدام نیکویی است.

خداداده ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد کانون‌های مساجد مبنی بر همکاری کانون ها با بسیج برای جذب نوجوانان بیان کرد: اعضای کانون های مساجد و امام جماعت بازوان مساجد هستند و فضای فرهنگی کشور را باید به سمت بازگشت به مساجد سوق دهیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha