برپایی کرسی‌های تفسیر در کانون‌های مساجد کشور
کد خبر: 4090022
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

برپایی کرسی‌های تفسیر در کانون‌های مساجد کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با بیان اینکه سیاست کلی این ستاد به سمت برپایی کرسی‌های تفسیر و پایگاه‌های قرآنی در مساجد در طول سال رود، گفت: برای این مهم هم نیازمند همکاری مردم و مسئولان و قرآنیان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور عصر امروز، 14 مهرماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار شیراز که برای اجرای این مسابقات سنگ تمام گذاشتند، گفت: بحمد الهی مردم شیراز برای موضوعات قرآن سنگ تمام می‌گذارند.

وی افزود: وقتی نام شیراز در کشور می‌آید همه آن را به دروازه قرآن و حرم شاهچراغ(ع) می‌شناسند و حضرت شاهچراغ(ع) را به کتابت وحی و حافظ شیراز را هم به حافظ قرآن می‌شناسند.

خداداده اظهار کرد: شخصیت‌های کم‌نظیری مانند حافظ و سعدی تمام تلاش و اهتمام و شب زنده‌داری‌هایشان برای قرآن و آموزه‌های آن بوده است لذا ما هم باید تلاش کنیم تا در همه عرصه‌های زندگی بتوانیم از آموزه‌های این کتاب آسمانی بهره‌مند شویم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در ادامه سخنان خود گفت: سیاست کلی این ستاد به سمت برپایی کرسی‌های تفسیر و پایگاه‌های قرآنی در مساجد در طول سال رود و برای این مهم هم نیازمند همکاری مردم و مسئولان و قرآنیان هستیم.

وی ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان همکاری داشتند، گفت: این رویداد را سال قبل آغاز کردیم و چند روز قبل هم محضر مراجع تقلیدی نظیر آیت‌الله‌العظم مکارم شیرازی رسیدیم.

خداداده با تأکید بر اینکه در سال آینده باید با نگاه تحولی به این مسابقات نگاه کرد، گفت: آیا می‌شود در مساجد کاری غیر از قرآن انجام ندهیم. محل قرآن، مسجد است و مسجد برای قرآن است لذا امیدواریم بتوانیم حرکت‌های خوبی در وزارت ارشاد که در این دولت انصافاً همه انتظار دارند که رنگ و بوی اسلامی بودن و قرآنی بودنش بیشتر باشد، انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha