دورهمی تخصصی بانوان قاری در استان‌ها برپا شود
کد خبر: 4090065
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

دورهمی تخصصی بانوان قاری در استان‌ها برپا شود

قاری برتر کشورمان با تأکید بر ضرورت افزایش کرسی‌های تلاوت و محافل و دورهمی‌های تخصصی قرآن بانوان در استان‌ها گفت: اگر این نشست‌ها برپا شوند، انگیزه تلاوت را افزایش می‌دهد و همچنین زمینه را برای رفع اشکال تلاوت قاریان فراهم می‌کند.

مرضیه فیروززاده، قاری برتر کشورمرضیه فیروززاده، ناظر پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» در بخش بانوان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با اشاره به وضعیت تلاوت بانوان گفت: بانوان با توجه به اینکه مانند آقایان امکان اجرای تلاوت در فضاهای قرآنی ندارند و اصولاً تلاوت آنان در محافل از این مسابقه تا مسابقه دیگر است، بنابراین همین انگیزه مسابقات است که باعث خواندن و تمرین آن‌ها می‌شود که در این راستا اگر کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی تخصصی در همه استان‌ها زیاد شود، بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در استان فارس نیز مشکل نبود کرسی‌های تلاوت بانوان را داریم، افزود: جلسه و دورهمی تخصصی قاریان برای بانوان در شیراز نداریم که اگر زمینه برپایی چنین جلساتی فراهم شود، انگیزه تلاوت را افزایش می‌دهد.

فیروززاده ادامه داد: قطعاً برپایی دورهمی‌های قاریان موجب رفع اشکالات و نقاط ضعف تلاوت آنان خواهد شد. بنابراین، خوب است که سازمان‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی و اوقاف نسبت به برپایی این محافل اهتمام ورزند، البته خود قاریان هم باید انگیزه داشته و فعال باشند و وقتی جلسه‌ای تشکیل می‌شود، در آن جلسه حضور یابند.

ناظر پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان» در بخش بانوان در ادامه سخنان خود با اشاره به سطح این دوره مسابقات گفت: سطح مسابقات خوب است، اما گمان می‌کردم بهتر از این باشد.

این قاری برتر کشور به شیوع کرونا و تعطیلی‌ها اشاره و تصریح کرد: با توجه به این شرایط و وقفه دو سه ساله، سطح همه مسابقات مقداری افت کرده است؛ در مسابقات مدهامتان نیز با توجه به اینکه خودم زمانی به‌عنوان شرکت‌کننده حضور داشتم، باید اذعان کرد که متسابقان در آن زمان قوی‌تر بودند البته اکنون نیز در میان آن‌ها متسابقان قوی و دارای سطح بالا وجود دارد.

فیروززاده اظهار کرد: مدهامتان، مسابقات اعضای کانون‌های مساجد است، اما بیشتر متسابقان نیروی آزاد هستند که همه ساله در همه مسابقات شرکت می‌کنند و در این مسابقه نیز شرکت کردند و تعداد کمی از آن‌ها از کانون‌های مساجد هستند که شاید به این دلیل است که فعالیت کانون‌های مساجد کمتر است و فعالیت‌های قرآنی به آن صورت ندارند.

انتهای پیام
captcha