حمایت از برگزیدگان «مدهامتان» برای برپایی جلسات قرآن در مساجد
کد خبر: 4090170
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

حمایت از برگزیدگان «مدهامتان» برای برپایی جلسات قرآن در مساجد

دبیر اجرایی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با اشاره به اهمیت حمایت از منتخبان این مسابقات گفت: این حمایت برای برگزاری هرچه بهتر جلسات سنتی قرآن در مساجد شهرها و استان‌ها ضرورت دارد.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان»مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان»، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، ضمن قدردانی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که طی این چند روز در انعکاس مسابقات همکاری داشتند، گفت: مسابقات «مدهامتان» از رویدادهای مهم  ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و از برنامه‌های مورد مطالبه اعضای کانون‌های مساجد در ستاد هماهنگی است.

وی با یادآوری اینکه معمولاً در ابتدای هر سال برای بحث این مسابقات و برنامه‌ریزی آن جلسات مختلف کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ازجمله تغییر رویکردی که در جریان برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» طی این سال‌ها داشتیم توجه به حوزه کودک و نوجوان و همچنین رشته‌هایی که بتوانیم مسابقات را در مرحله استانی و مرحله کشوری توسعه دهیم، است.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی «مدهامتان» اضافه کرد: با برگزاری این مسابقات به دنبال این هستیم که بتوانیم جریان‌سازی نشر و توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین تعامل دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی با یکدیگر در استان های مختلف را در دستور کار داشته باشیم.

میرزایی‌نسب با اشاره به رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره مسابقات «مدهامتان» و فراخوان آن گفت: از ۲۵ مهرماه امکان ورود به سامانه بچه‌های مسجد و ثبت نام آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: توجه به امر آموزش و حمایت از جلسات قرآنی و مساجدی که به عنوان پایگاه‌های قرآنی عمل می‌کنند، از جمله برنامه‌های اصلی ما است،  تا بتوانیم با تعداد جلسات مختلف در استان‌ها و سهمیه‌هایی که داده می‌شود، پایگاه‌های قرآنی خود را در مساجد فعال کنیم و این را جزو رویکرد خود داریم.

دبیر اجرایی مسابقات «مدهامتان» با اشاره به اهمیت حمایت از منتخبان گفت: حمایت از منتخبان و نفرات اول رویداد ملی «مدهامتان» و همچنین منتخبان دوره‌های قبلی جهت برگزاری جلسات سنتی قرآن در مساجد و کانون‌ها در شهرها و استان‌های خود در جهت کار با کودکان، نوجوانان و جوانان جزو برنامه‌ها و رویکردهای اصلی ما در آینده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص درخواست شرکت‌کنندگان برای رده‌بندی سنی مسابقات و اینکه مسابقات برای شرکت‎‌کنندگان با سابقه و دارای رتبه بین‌المللی جدا برگزار شود تا زمینه برای افراد کم تجربه تر نیز فراهم شود، گفت: درحال حاضر نیز مسابقات در رده‌های بندی سنی است.

میرزایی‌نسب ادامه داد: بر مبنای آیین‌نامه مسابقات «مدهامتان» معمولاً افراد یا از طریق رده سنی یا کسب رتبه‌ها از گردونه مسابقات خارج می‌شوند، در حوزه مسابقات بین‌المللی طی دو یا سه سال گذشته این افراد را مبنی بر اینکه شرایط سنی را داشته باشند در رشته‌هایی که معرفی شدند نمی‌توانند شرکت کنند، رتبه‎‌های اول مسابقات قرآنی «مدهامتان» نیز در رشته‌هایی که مسابقات برگزار می‌شود بازهم در آن رشته نمی‌توانند شرکت کنند، اینکه بتوانیم فضا را مهیا کنیم و فضای وسیع‌تری را در اختیار متسابقان قرار دهیم در شرایط برگزاری مسابقات مدنظر داریم.

انتهای پیام
captcha