آغاز به کار قرارگاه محرومیت زدایی در شیراز
کد خبر: 4056562
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

آغاز به کار قرارگاه محرومیت زدایی در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز از آغاز به کار قرارگاه محرومیت‌زدایی در این کلان‌شهر به منظور تحقق شعار دولت انقلابی و رفع مشکلات مردم خبر داد.

لطف الله شیببانی، فرماندار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، لطف‌الله شیبانی، فرماندار و فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شیراز در اولین  نشست این قرارگاه با اشاره به اهتمام و تأکید دولت سیزدهم بر توجه به مناطق کم برخوردار گفت: به منظور تحقق شعار دولت انقلابی، قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شیراز آغاز به کار می کند.
 وی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان عضو قرارگاه محرومیت زدایی خواست با انگیزه و کار جهادی، ضمن احصا نواقص و مشکلات موجود و ارائه در جلسه بعدی قرارگاه، بر اساس یک سند و تعریف واحد از محرومیت، بیشترین تلاش و اهتمام خود را برای رهایی نقاط محروم و کم برخوردار شهرستان از این وضعیت به کار گیرند.
فرماندار شیراز با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و کار جهادی در سیستم اداری، اظهار کرد:  تنها راه محرومیت ‌زدایی در استان به ویژه شهرستان شیراز، ترویج این فرهنگ میان مدیران دستگاه های اجرایی است.
 شیبانی اضافه کرد: دبیرخانه قرارگاه محرومیت زدایی در فرمانداری شیراز آماده دریافت گزارشات احصا شده تمامی دستگاه های عضو است تا در جلسات منظم و با اولویت بندی محرومیت های شناسایی شده، با هم افزایی، خرد جمعی و تعامل همه جانبه دستگاه های عضو، با حرکتی جهادی شاهد اقدامی جدی و عملیاتی در زمینه کاهش محرومیت از سیمای سومین حرم اهل بیت(ع) باشیم.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان شیراز با یادآوری اینکه در حال حاضر هیچ گونه تصمیمی برای الحاق روستاهای واقع در حریم شهر شیراز اتخاذ نشده است، گفت: موضوع الحاق و یا عدم الحاق روستاهای حریم به شیراز، صرفاً پس از تعیین تکلیف در کار گروه ویژه این موضوع در فرمانداری و در اولویت های بعدی شهرستان قرار دارد.
فرماندار شیراز با ابراز نگرانی از آسیب مهاجرت معکوس و گسترش نامتوازن و روزافزون حریم های شهر شیراز، بیان کرد: فارغ از بحث الحاق یا عدم الحاق روستاها به شهر، محدود کردن روستاها و پایش مستمر آن در شرایط کنونی، یک اولویت غیر قابل انکار است که شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه دارند تعیین تکلیف حریم های شهری را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.
وی در پایان ضمن اشاره به سرریز جمعیت استان به شهرستان شیراز و رشد روزافزون آمار جمعیتی، بر ضرورت بازنگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در شیوه تخصیص اعتبارات ملی و استانی به شهرستان شیراز با توجه به جمعیت و سایر موارد مؤثر شهرستان و کلان‌شهر شیراز، تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha