تلاش برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و درمان سرطان جنوب کشور تا پایان امسال
کد خبر: 4056069
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

تلاش برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و درمان سرطان جنوب کشور تا پایان امسال

رئیس جهاددانشگاهی فارس از تلاش این نهاد برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و درمان سرطان جنوب کشور تا پایان سال جاری با همکاری دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

نشست انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، نشست انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت احداث مرکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در شیراز امروز، 20 اردیبهشت با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور؛ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس؛ سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس و معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این نشست گفت: با توجه به مأموریت‌های جهاددانشگاهی دستورالعملی از دفتر مرکزی از سال 97 به جهاد فارس مبنی بر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری اعلام شد که این مهم در دستور کار واحد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این مرکز از توان ملی در دو حوزه تخصصی درمان ناباروری و درمان سرطان استفاده خواهد شد، افزود: بنا بود که زودتر از این‌ها کار مرکز درمان ناباروری را آغاز کنیم اما در اغتشاشات آبان‌ماه ساختمان مرکز توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد و همین مسئله موجب شد تا کمی از برنامه‌های توسعه‌ای خود عقب بیفتیم گرچه کار هیچ‌گاه متوقف نشد.

بابایی از اختصاص سه هزار متر فضا برای مرکز درمان ناباروری و سرطان خبرداد و گفت: اکنون فعالیت‌های عمومی درمانی در این ساختمان انجام می‌شود و تأسیسات پزشکی مهیا شده است اما نیاز به تجهیزات بیشتر دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در پایان تصریح کرد: جهاددانشگاهی فاس یکی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز قرارگاه صیانت از جمعیت استان است که با توجه به دستور استاندار بنا شده است تا اعتباری برای مرکز درمان ناباروری جهاد اختصاص یابد لذا امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بابت حمایت‌های استاندار فارس، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و همچنین معاونت امور بانوان و خانواده استانداری فارس با جهاددانشگاهی فارس در راستای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و سرطان قدردانی کرد و گفت: بحمد الهی تفاوت نگاه دانشگاهی و علمی در علمکرد ایمانیه، استاندار فارس دیده می‌شود و حمایت ایشان از مجموعه‌های دانشگاهی و فعالیت‌های نو و خدمتگزار جای قدردانی دارد.

بنا بر این گزارش، در این تفاهم‌نامه بر مباحثی نظیر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در سطح ملی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین همکاری مشترک کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تأکید شده است و در قالب آن هر سه مجموعه جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز متعهد شده‌اند بیش از 21 میلیارد تومان تجهیزات مرکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور را تا پایان سال تأمین کنند.

انتهای پیام
captcha