بسیج تمام ظرفیت‌های مذهبی فارس در جشن مهدویت
کد خبر: 4042498
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

بسیج تمام ظرفیت‌های مذهبی فارس در جشن مهدویت

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از اهتمام ویژه تمام شبکه‌های تحلیلی، تشکل‌های مردمی اعم از هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، شبکه مبلغان و مؤسسات و خانه‌های قرآنی برای برگزاری جشن مهدویت در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، شب گذشته، ۲۱ اسفندماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی این رویکرد را مدنظر قرار داده است که حضرت ولیعصر(عج) امام حی و حاضر ما هستند، لذا باید برنامه‌هایی فاخر و در شأن آن حضرت اجرا شوند.

وی با بیان اینکه سایه این نگاه باید در تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود داشته باشد، بیان کرد: بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی به‌صورت اختصاصی دنبال می‌کند این است که بتوانیم این نگاه و رویکرد را به خصوص برای اقشار خاکستری تقویت کنیم و مجموعه مخاطبان که در سطح شهر و استان نسبت به این موضوع غفلت یا فاصله معنوی و معرفتی و ارتباط واقعی کمتری دارند را بتوانیم پوشش دهیم.

قانع ادامه داد: در این راستا و براساس همین نگاه، برنامه‌ریزی حضور مبلغان، مداحان و کلیه کنشگران دینی را در محیط‌هایی که این فضا در آن کمتر وجود دارد مثل بیمارستان‌ها، زندان‌ها، خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها و به‌طور کلی مجموعه‌هایی که این نگاه باید در آن تقویت شود که مرجع غایبی بودن امام عصر(عج) به صورت عینی تقویت شود را داریم.

وی افزود: شبکه‌های تحلیلی و تشکل‌های مردمی ذیل مجموعه سازمان تبلیغات نظیر هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی خصوصا مؤسسات علوم قرآنی ما هر یک به سهم خود براساس ترویج این رویکرد نقش فعالانه‌ای خواهند داشت.

قانع با اشاره به اهمیت حمایت از حرکت‌های مردمی، موکب‌ها و هیئت‌ها، گفت: بحث ویژه‌تری که برنامه‌ریزی می‌کنیم جشن گلریزان برای دستگیری نیازمندان به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) است.

انتهای پیام
captcha