پیشنهادات استاندار فارس برای جشن نیمه شعبان
کد خبر: 4042474
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

پیشنهادات استاندار فارس برای جشن نیمه شعبان

محمدهادی ایمانیه در نشست هماهنگی مراسم نیمه شعبان به بیان پیشنهادات و راهکار در برگزاری برنامه‌های این روز پرداخت و بر ضرورت مردمی برگزار شدن این مراسم تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، شب گذشته، ۲۱ اسفندماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نیمه شعبان که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: هر سال دستگاه‌های مختلف متناسب با فعالیت‌های خود اقداماتی را انجام می‌دهند، اما لازم است امسال کار به میان مردم بیاید یعنی مراسم از درون خانه، مسجد و حسینیه به بیرون بیاید و بیرون برگزار شود.

وی افزود: مانند مراسم اربعین در کربلا و نجف که هر کس هر چیزی دارد به میدان می‌آورد باید جشن نیمه شعبان هم به این شکل برگزار شود. این کار باید در تمام ۱۲۰ شهر استان فارس اتفاق بیفتد. کارهایی مثل نورافشانی حداقل در شهرهای بزرگ ما اتفاق بیفتد و موکب‌ها پر رنگ حاضر شوند، همچنین اجرای گروه‌های سرود سیار به نظر برای مردم بسیار جالب است به خصوص وقتی که گروه سرود نوجوان و جوان هستند.

ایمانیه تصریح کرد: از کسبه انتظار می‌رود در صورت عدم چراغانی، پرچم بر درب مغازه‌های خود نصب کنند تا نشانی از عید نیمه شعبان داشته باشند. در ادارات هم این وظیفه اداری مدیران کل  است که هم در سطح شیراز و هم شهرستان‌ها به این موارد توجه کنند و در هتل‌ها و رستوران‌ها شبیه نوروز که هفت‌سین می‌چینند در محوطه ورودی هتل‌ها و رستوران‌ها به این ترتیب اقداماتی انجام شود.

استاندار فارس افزود: مساجد، اماکن، امامزاده‌ها و فرهنگسراها نمونه هر کاری که در طول سال در مناسبت‌های دیگر انجام می‌دادند را در نیمه شعبان هم تکرار کنند.

وی با تصریح اینکه با پیشنهادی که برای جشن حافظیه داده شد موافق هستم و حتماً مدیریت استان به شما کمک خواهد کرد، اظهار کرد: چون نیمه شعبان یک روز برای روزه گرفتن هم است و جزو آن چهار روز مورد تأکید است اگر بتوانید بحث افطاری را داشته باشید، مناسب است.

ایمانیه با یادآوری اینکه بیمارستان‌ها و بیماران هم برای گرامیداشت این عید بزرگ فراموش نشوند، گفت: اداره ارشاد با برپایی تعدادی فروشگاه‌های کتاب سیار عمدتا برای فروش کتاب‌های مورد نظر دانشگاه مهدویت و در عرصه مهدویت کمک کند.

انتهای پیام
captcha