هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی شفاف‌سازی شود
کد خبر: 4014896
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید/ ۲۷

هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی شفاف‌سازی شود

مسئول خانه قرآنی «شوق رضوان» شیراز با بیان اینکه باید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم گفت: متأسفانه بودجه‌های قرآنی کم شده است یا در جای دیگری هزینه می‌شود و باید این مسائل شفاف‌سازی شود.

زهرا عبدی فرد، مسئول خانه قرآن شوق رضوان شیراززهرا عبدی‌فرد، مسئول خانه بین‌المللی قرآن «شوق رضوان» شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین برخی از انتظارات جامعه قرآنی از دولت پرداخت و گفت: دیده شدن فعالیت‌ها توسط سازمان‌ها تأثیر بسیاری بر مؤسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی می‌گذارد و باعث ایجاد انگیزه برای مدیریت آن مجموعه می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا نباید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم، افزود: بودجه‌های قرآنی مهم‌ترین چیزی است که جامعه قرآنی به آن نیاز دارد و باید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم اما متأسفانه بودجه‌های قرآنی کم شده است یا در جای دیگری هزینه می‌شود و باید این مسائل شفاف‌سازی شود.

عبدی‌فرد با تأکید بر اینکه نیازمند حمایت به خصوص حمایت مالی هستیم، گفت: مهم‌ترین مشکلی که بیشتر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارند، مشکل مالی است زیرا اجاره‌بها بالاست و نمی‌توانند مکانی را اجاره کنند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه نباید بگذاریم فعالیت‌های قرآنی رها شوند، گفت: بعضی از فعالان قرآنی به دلیل مشکلات مالی و نبود مکان مناسب نتوانستند فعالیت کنند و آن را کنار گذاشتند. اگر دولت بتواند مکان را در اختیار مؤسسات و تشکلات قرآنی فعال قرار دهد، بسیار خوب است. باید در مورد اجاره‌بها، مکان و حمایت مالی که یکی از دغدغه‌های مؤسسات است برنامه‌ریزی شود.


بیشتر بخوانید:


عبدی‌فرد با یادآوری اینکه تا مدتی پیش مشکل هزینه آب، برق و گاز هم بود که این مشکل حل شده است، به تشکل قرآنی خود و عدم حمایت مالی از آن اشاره کرد و افزود: از سال ۹۸ که فعالیت را شروع کردم فقط توانستم چند ماه حضوری فعالیت کنم بعد از شیوع کرونا به صورت مجازی فعالیت کردم. بعد از رفتن کرونا هم مشکل مکان و فضا دارم.

مسئول خانه قرآن «شوق رضوان» با اشاره به اینکه در صورت حمایت مالی، می‌توانیم شهریه کمتری از افراد بگیریم، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با در در اختیار گذاشتن فضا برای آزمون‌ها به ما کمک می‌کند اما یک فضای مخصوص برای برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها وجود ندارد و بودجه‌های قرآنی کم است.

وی با تأکید بر اینکه باید به جامعه قرآنی بها داده شود، گفت: یکی از انتظارات جامعه قرآنی استفاده از حافظان و قاریان نخبه است تا مشغول به کار شوند و از کسانی که در حوزه مدیریت توانا هستند برای مدیریت در حوزه‌های قرآنی استفاده شود و از  بین آن‌ها افرادی را برای آموزش و پرورش یا ارگان‌ها و اداراتی که واحد قرآنی دارند، جذب کنند. مخصوصاً در آموزش و پرورش باید از افراد متخصص در این حوزه استفاده شود تا بتوانیم قرآن را به دانش‌آموزان یاد دهیم؛ نباید در سیستم آموزش و پرورش معلم دروس دیگر مثل ریاضی و علوم و ... قرآن را به دانش‌آموزان یاد دهند بلکه باید معلم مخصوص قرآن در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با ذکر این نکته که انتظار جامعه قرآنی از دولت انقلابی، ارائه امتیازات و تسهیلات برای نخبگان قرآنی است، گفت: طرح اعطای مدرک حُفاظ به حافظ‌های کل کشور طرح  خوبی است؛ حافظان قرآن سالی یک مرتبه آزمون می‌دهند، مدرک آن‌ها با دیپلم قرآنی و لیسانس علوم قرآنی معادل‌سازی می‌شود.

مسئول خانه قرآن «شوق رضوان» با بیان اینکه این طرح، مخصوص حافظان قرآن است و می‌تواند برای قاریان و بخش‌های دیگر هم اجرا شود، گفت: اگر مزایا و تسهیلات و بها به جامعه قرآنی داده شود، این باعث انگیزه‌سازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha