غایت استعدادیابی‌ قرآنی را مشخص کنیم/ هنوز درگیر بودجه‌ایم
کد خبر: 4010938
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید/ ۲۵

غایت استعدادیابی‌ قرآنی را مشخص کنیم/ هنوز درگیر بودجه‌ایم

قاری ممتاز استان فارس خواستار تقویت زیرساخت‌های قرآنی در سطح کشور و استان شد و گفت: استعدادیابی‌های قرآنی در قالب برگزاری مسابقات برگزار می‌شود اما سؤال اینجاست که نهایت این کار چیست و قرار است از این استعدادها در کجا استفاده شود.

هادی افخمی، قاری استان فارسهادی افخمی، قاری ممتاز استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین انتظارات جامعه قرآنی از دولت پرداخت و گفت: نخستین درخواستی که از دولت داریم این است که مسئله بودجه‌های قرآنی را حل کند زیرا بسیاری از فعالیت‌های قرآنی خواه ناخواه درگیر همین کمبود بودجه است.

وی افزود: طبق صحبت‌های مسئولان قرآنی کشور بودجه‌های قرآنی در کشورمان بسیار ناچیز است و تازه همین مبلغ ناچیز هم اختصاص نمی‌دهند و شاید مبلغ یک دهم آن را اختصاص دهند در صورتی که قطعاً با این بودجه‌های ناچیز نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تحول بسیار خوبی در عرصه فعالیت‌های قرآنی و ترویج آموزه‌های وحی در جامعه رخ دهد. البته معتقدم برای انجام کارهای قرآنی تنها نمی‌توان به ظرفیت ادارات و سازمان‌ها اکتفا کرد زیرا اتفاق خاصی نمی‌افتد و نتیجه آن را هم طی 40 سال گذشته مشاهده کردیم. به نظر می‌رسد باید تلاش کنیم تا کارهای قرآنی مردمی تقویت شوند.

افخمی خواستار تقویت زیرساخت‌های قرآنی در سطح کشور و استان شد و گفت: به عنوان مثال سازمان اوقاف مسابقاتی برگزار می‌کند تا استعدادیابی انجام شود و حتی در این مسیر قاری‌های برجسته‌ای هم تربیت می‌کند اما نهایت این کار چیست و قرار است از این قاری در کجا استفاده شود لذا اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد و محافل و جلسات قرآنی نباشد، انجام این کارها آن بهره‌برداری لازم را نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: اکنون تلاش بسیاری برای تربیت حافظان و قاریان درجه یک در سطح کشور انجام می‌شود یعنی ریل‌گذاری قرآنی انجام می‌دهیم اما ادامه این ریل دیوار است زیرا برای سرنوشت این افراد مشخص نمی‌کنیم که چه استفاده‌هایی قرار است از ظرفیت آنان شود.

افخمی در ادامه از مسئولان خواست تا با نخبگان قرآنی مانند نخبگان سایر رشته‌ها برخورد کنند و سپس ادامه داد: اینها کمبود شخصی نیست بلکه مشکلی است که گریبان‌گیر جامعه قرآنی است. سؤال اینجاست که چه تسهیلات و امتیازاتی برای نخبگان قرآنی که در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی برای کشورمان افتخار کسب کرده‌اند در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: به هنر تلاوت به چشم یک منبع درآمد نگاه نمی‌کنم، اما چه اشکالی دارد که فضا مهیا باشد و بهای بیشتری به نخبگان قرآنی داده شود.

انتهای پیام
captcha