گردشگری با پیوست فرهنگی توسعه می‌یابد
کد خبر: 4001450
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
استاندار یزد تأکید کرد؛

گردشگری با پیوست فرهنگی توسعه می‌یابد

استاندار جدید یزد با بیان اینکه تمام توان دولت در یزد معطوف اولویت‌ها خواهد شد، حفظ و مرمت آثار تاریخی و میراثی و توسعه جدی گردشگری با رعایت پیوست‌های فرهنگی را از اولویت‌ها دانست.

گردشگری با پیوست فرهنگی توسعه می‌یابدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار جدید یزد، امروز، 8 مهرماه در مراسم تودیع و معارفه استانداری اظهار کرد: ابتدای کار را با نیت الهی شروع می‌کنم که نیت خالص الهی در این جایگاه، نیت برای خدمت به مردم با تمام توان است و قطعاً خداوند با این نیت الهی برکت خواهد داد و هر آنچه برای خدا باشد رشد کرده و شکوفا خواهد شد.

وی ادامه داد: زمان شتابان می‌گذرد و ایام سریع به پایان می‌رسد، زمانی که هر لحظه آن متعلق به مردم عزیز است و تضییع آن گناهی نابخشودنی است. از هم اکنون لحظه معارفه را با نگاه به لحظه تودیع شروع می‌کنم و پایان کار و ابتدای زمان محاسبه و رسیدگی به اعمال در پیشگاه عدل الهی و مردم، لذا از خداوند منان مسئلت می‌کنم توان استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های پیش رو برای خدمت صادقانه به مردم شریف استان را عنایت فرماید.

استاندار یزد در خصوص رویکرد دولت سیزدهم در دارالعباده و دارالعلم یزد در قبال مردم گفت: این دولت، دولتی مردمی، بی‌تکلف و نه تنها در کنار مردم بلکه در بین مردم خواهد بود. بیش از آنکه با مردم حرف بزند از مردم خواهد شنید، خواهد آموخت و بکار خواهد بست. هر حرکت دولت در استان یزد برآمده از خرد جمعی و حاصل از اسناد بالادستی، سند آمایش، رهنمودها و نظرات و پیشنهادات و راهکارهای نخبگان، فرهیختگان، کارشناسان و در راستای حل مسائل و مشکلات خواهد بود.

فاطمی با بیان اینکه دولت مردمی در استان یزد با مردم حرف خواهد زد و مسائل و مشکلات را با مردم در میان خواهد گذاشت و از مردم برای حل مشکلات مردم کمک خواهد خواست، ادامه داد: مردم هم در فکر و نظر، هم فعل و عمل همکاران و همیاران دولت خواهند بود. دولت سیزدهم در یزد اشتباهات احتمالی خود را خواهد پذیرفت، بدون تکلف و صادقانه از مردم عذرخواهی خواهد کرد و به مردم مستمرا گزارش صادقانه و بدون بزرگنمایی خواهد داد.

تصمیم‌گیری‌ها با پیوست عدالت همراه می‌شود 

استاندار یزد بیان کرد: دولت در یزد پشت‌گرم به مردم خواهد بود و مردم نیز به دولت مردمی و برخاسته از خودشان دلگرم خواهند شد و یأس و نا اُمیدی جای خود را به وحدت و انسجام خواهد داد.

وی اساس حکومت را به عدل و برپایی حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی برای اقامه عدل دانست و افزود: عمل برخلاف عدل در تناقض با کارگزاری در نظام اسلامی است. هر تصمیم و هر عملی از جانب دولت در یزد دارای پیوست عدالت خواهد بود. تصمیم و عمل دولت در گذشته همیشه در راستای احقاق حق طبقه کمتر برخوردار و در ایفای حق او خواهد بود. هیچ تصمیمی و اقدامی موجب پایمال شدن یا تضییع حق مردم و ولی نعمتان واقعی نظام اسلامی نخواهد شد.

وی کم شدن فاصله طبقاتی اقشار کمتر برخوردار با طبقات برخوردار را از اهداف دولت در یزد عنوان کرد و گفت: در این راستا منابع و اعتبارات و امکانات هر چه عادلانه‌تر توزیع خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه دولت سیزدهم در یزد دوشادوش تلاش برای تحقق عدالت با تمام توان با فساد مبارزه خواهد کرد، گفت: در این راستا هیچ تعارفی با هیچ فرد یا گروهی نخواهد داشت. دولت در یزد با رانت و ویژه خواری با سوء استفاده از جایگاه و مقام با رشوه و اختلاس با برخورداری‌های بیجا و امضاهای طلایی و آقازاده پروری و عزیز نوازی با دریافت‌های نجومی و هزینه‌های نابجا شدیداً مخالف و نظارت و مراقبت و برخورد قاطع خواهد کرد. دولت در یزد زمینه‌ های به وجود آمدن فساد را از بین خواهد برد و هرگز منافع شخصی و گروهی را بر منافع عمومی ترجیح نخواهد داد.

فاطمی گفت: دولت مردمی در یزد با انسجام و یکپارچگی هم در حرف و هم در عمل، با هماهنگی در تمامی بخش‌ها با اقتدار و اشراف وظایف خود را به انجام خواهد رسانید و مردم هرگز وادادگی و رها شدن کارها و امور را به فضل الهی احساس نخواهند کرد. در این راستا دولت مردمی در یزد قانون گرا، دارای شفافیت، دارای انضباط مالی و جدیت در عمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه احساس انسداد در بکارگیری مدیران از میان برداشته خواهد شد عنوان کرد: در کنار استفاده از توان مدیریتی و تجربه پیشکسوتان و بزرگان، فرصت خدمتگزاری به اقتضا در اختیار نخبگان و جوانان زبده قرار خواهد گرفت، گفت: چرخش عالمانه و عاقلانه نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی از اهداف دولت مردمی در یزد خواهد بود. علاوه بر این نگاه تحولی در سطوح مدیران، با سامانه‌های در دست طراحی و ساز و کارهای پیش‌بینی شده از تمامی نخبگان و فرهیختگان و ظرفیت‌های بی‌نظیر خارج از حلقه مدیران استفاده و بهره برده خواهد شد.

تمام توان دولت در یزد معطوف اولویت‌ها می‌شود

فاطمی با بیان اینکه تمام توان دولت در یزد معطوف اولویت‌ها خواهد شد، ترویج و تقویت فرهنگ دینی و مذهبی، مدیریت جامع مقابله با کرونا و تکمیل واکسیناسیون، پیگیری جدی بر پروژه‌های ابر پروژه‌های آبی استان تا حصول نتیجه، توجه به حل مشکلات معیشتی مردم، رفع موانع تولید، حمایت از تولید، تلاش برای اشتغالزایی حداکثری، حفظ و مرمت آثار تاریخی و میراثی و توسعه جدی گردشگری با رعایت پیوست‌های فرهنگی، رفع مشکل مسکن و تسهیلات ازدواج، افزایش سرمایه گذاری، بستر گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان، تسری به کل استان و تحقق عملیاتی آن، توجه به مسائل زیست محیطی، توجه به مسائل مهم فرهنگ و هنر، سلامت و آموزش و پرورش، توسعه دولت الکترونیک، تقویت و توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات و تبدیل استان به هاب منطقه ای، توسعه پایدار، سهم‌ انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و تقویت شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع انرژی، توجه به بخش کشاورزی نوین، توزیع متوازن و آمایش محور از جمله اولویت‌های دولت مردمی در یزد خواهد بود.

وی با اشاره به نگاه ویژه به تولید کنندگان گفت: نگاه ما به جهادگران و ایثارگران جبهه جنگ اقتصادی است لذا به فضل الهی، تمام توان خود را برای پشتیبانی و رفع موانع تولید بکار خواهیم بست.

استاندار یزد تأکید کرد: با رویکردی عقلانی، جهادی و انقلابی، در سایه تعامل مستمر با علما، بزرگان، نمایندگان محترم مجلس، کارآفرینان و نخبگان، با نگاه رنگین کمانی و استفاده حداکثری از همه سلایق، ظرفیت‌ها، نگاه بالسویه و مبتنی بر عدالت به همه شهرستان‌های استان، مبارزه قاطعانه با بسترهای فساد و استفاده از مدیران اندیشمند و انقلابی، حضور در متن مردم، توجه ویژه به گسترش عدالت اجتماعی، در راستای سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی، با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه‌ها را دنبال خواهم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با سلسله برنامه‌ها و اقدامات، استان شاهد تحول و توسعه کمی و کیفی آنگونه که شایسته مردم نجیبش است، باشد و یزد اسوه‌ای در زمینه مدیریت عقلانی، جهادی و انقلابی برای سایر استان ها باشد.

انتهای پیام
captcha