کتب شهید مطهری در دانشگاه‌ و حوزه مورد توجه باشد
کد خبر: 4212427
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

کتب شهید مطهری در دانشگاه‌ و حوزه مورد توجه باشد

امام جمعه یزد گفت: شهید مطهری زمینه‌سازی بزرگی برای انقلاب اسلامی داشت ولی متأسفانه کتب این شهید بزرگوار در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: حرکت اخیر جمهوری اسلامی که به رغم تلاش ده‌ها کشور با درایت مقام معظم رهبری و شجاعت نیروهای سپاه علیه رژیم جعلی صهیونیستی اتفاق افتاد، موجب عزت اسلام و انقلاب و ذلت و شکست دشمنان شد.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از کشورها جرأت نداشتند در برابر صهیونیست‌ها بایستند، افزود: ایران تنها کشوری است که ایستاد، کمک کرد و انسان‌دوستی را رواج داد. حرکتی که ایران در مقابل کشورهای مستکبر و هم‌پیمانانش انجام داد نه تنها ایران را نترساند بلکه به اراده خداوند ذلت و خواری دشمنان اسلام و ایران را رقم زد.
 
ناصری با بیان اینکه مسئله حجاب در ایران مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا فرزندان ایران را اسیر هوا و هوس نفسانی کنند و اجازه ندهند تا نسل جدید همچون شهید احمدی روشن‌ها اهل دین و علم و دانش باشد. هر کجا دشمن نتواند از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی به کشور ضربه بزند تلاش می‌کند تا با رخنه کردن در فرهنگ و رفتار دینی مردم فساد را ایجاد کند و مانع رشد و ترقی جوانان ما شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند، بیان کرد: نباید به کارگران ظلم شود و باید برنامه‌ریزی در کارخانجات و کارگاه‌ها صورت گیرد تا با شکوفایی استعداد کارگران راه را برای رشد و تعالی این افراد هموار کرد.
 
ناصری ادامه داد: شکوفایی کارگران در صنعت به معنای توسعه صنعت است و نباید کارگران تا پایان عمر کاری خود تنها کارگر بمانند؛ جهش تولید یعنی استفاده از ظرفیت جوانان و کارفرماها و شکوفایی استعداد آن‌ها در راستای خودکفایی در تولید و جلوگیری از مونتاژکاری.

وی با اشاره به سالگرد شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری فردی عالم، فهیم، دانشمند و با استعداد، فرصت‌دان و دغدغه‌مند و فداکار بود که هر چند می‌توانست در حوزه‌های علمیه فعالیت داشته باشد، به دانشگاه و بازار آمد تا مشکل مردم را برطرف کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات شهید مطهری در رابطه با بیان نظام حقوقی زن در اسلام و نیز در مقابله با مارکسیس‌ها و فعالیت‌هایی که در دانشگاه داشت، گفت: شهید مطهری زمینه‌سازی بزرگی برای انقلاب اسلامی داشت ولی متأسفانه کتب این شهید بزرگوار در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از شهید مطهری به عنوان یک معلم در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: معلمان باید از شهید مطهری الگو بگیرند و دلسوز و آگاه باشند تا دانش آموزان را متدین و متفکر آموزش دهند.

انتهای پیام
captcha