اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی تخلف است / ورود مجلس به موارد نقض قوانین
کد خبر: 3936592
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی تخلف است / ورود مجلس به موارد نقض قوانین

اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر تخطی دولت از قانون معافیت مالیات مؤسسات قرآنی به گوش می‌رسد و طی چند روز گذشته نیز خبری همراه با سند مبنی بر اخذ مالیات از یک مؤسسه قرآنی در استان کرمان بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت. ایکنای فارس در این زمینه پیگیری‌های متعددی را انجام داده است که تقدیم مخاطبان می‌شود.

اساس نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شكل‌گیری تاكنون آموزه‌های قرآن و ارزش‌های دینی بوده است. پس باید تمام جهت‌گیری‌ها و فعالیت‌ها در چنین نظامی معطوف به قرآن و آموزه‌های آن باشد و فعالیت‌های قرآنی اولویت تمام امور قرار گیرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد اعتلا و گسترش فعالیت‌های قرآنی در تمام نقاط كشور اعم از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی و پرجمعیت‌ترین مراكز شهری بوده‌ایم و قطعاً میزان فعالیت‌های قرآنی امروز قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و این مسئله به حدی است كه ایران را ام‌القرای جهان اسلام می‌نامند. گرچه گاهی اوقات با تصمیم‌گیری دولتمردان گاه این فعالیت‌ها تقویت یا حتی تضعیف هم می‌شوند، اما هدف اصلی و نهایی در این نظام تقویت فعالیت‌های قرآنی بوده و هست.

مدتی است که زمزمه‌هایی مبنی بر تخطی دولت از قانون معافیت مالیات مؤسسات قرآنی به گوش می‌رسد. خبرنگار ایكنا فارس، بارها از مسئولان این قضیه را پیگیری كرده و نظرات آنان را اعم از وضعیت مؤسسات در این شرایط كرونایی و وعده‌های نمایندگان مجلس جویا شده است.

با تمام این پیگیری‌ها و قول نمایندگان مجلس به ایكنا مبنی بر اینکه قطعاً مجلس مقابل چنین كار و اقدامی خواهد ایستاد و از مؤسسات قرآنی نه تنها مالیاتی دریافت نمی‌شود، بلكه باید به آنان یارانه تعلق گیرد، در 29 آبان‌ سال جاری خبری بر روی خروجی ایكنا با عنوان «مالیات برای 117 هزار تومان گردش مالی مؤسسه قرآنی + سند» منتشر شد كه برای یک مؤسسه قرآنی در استان كرمان به خاطر 117 هزار تومان گردش مالی سالانه، 29 هزار تومان مالیات تعیین شده است!


بیشتر بخوانید:


خبرنگار ایكنای فارس، پیگیری‌های متعددی را از مسئولان مربوطه به‌ویژه نمایندگان مجلس داشته است كه ابراهیم عزیزی، رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینكه سندها حاكی از آن است كه دولت كار اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: پیگیر قضیه می‌شوم.

وی با بیان اینكه قطعاً این قضیه را در صحن مجلس برای پورابراهیمی، رئیس كمیسیون اقتصادی، مطرح می‌کنیم و گلایه خواهیم كرد كه چرا چنین قضیه‌ای رخ داده است، افزود: در استان فارس، مطمئناً چنین اتفاقی نمی‌افتد، مگر می‌شود از یک مؤسسه قرآنی مالیات اخذ شود؟ البته ممكن است چون نام مؤسسه بر روی فعالیت‌های آنان است، بدون توجه به كار فرهنگی و قرآنی مؤسسه برای آنان مالیات نوشته باشند كه باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس از خبرنگار ایكنا خواست که این قضیه را بررسی کند و اگر در استان فارس از مؤسسه‌ای قرآنی مالیات اخذ شده است، آن را به وی انتقال دهد تا پیگیری‌های لازم را  انجام دهد.

جعفر قادری، عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم شیراز، نیز در این زمینه به خبرنگار ایكنا گفت: اخذ مالیات از یک مؤسسه قرآنی كاملاً تخلف است و باید این مسئله پیگیری شود.

وی با بیان اینكه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود: مواردی را كه از مؤسسات قرآنی مالیات اخذ می‌كنند حتماً منعكس كنید تا در مجلس آن را پیگیری كنیم.

انتهای پیام
captcha