دولت به جای سنگ‌اندازی راه را برای مؤسسات قرآنی هموار كند
کد خبر: 3933145
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
شاهسونی در گفت‌وگو با ایکنا:

دولت به جای سنگ‌اندازی راه را برای مؤسسات قرآنی هموار كند

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با انتقاد از تلاش دولت برای لغو معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، تصریح کرد: این مسئله غیرقابل تصور است، زیرا همگان در برابر قرآن و ترویج آن مسئول هستیم و باید راه را برای انجام چنین فعالیت‌هایی هموار کنیم.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تلاش دولت برای اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: واقعیت این است كه مؤسسات مالی آنقدر مشكلات مالی دارند كه در پایان سال واقعاً پولی برایشان باقی نمی‌ماند كه بخواهند مالیات پرداخت كنند و معمولاً با بدهكاری بسیار وارد سال بعد می‌شوند.

وی با بیان اینكه اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی دارای بعد روانی است، افزود: همین كه گفته می‌شود از یک فعالیت مردمی قرآنی می‌خواهند مالیات بگیرند، بعد روانی سوء دارد در صورتی كه دولت جمهوری اسلامی باید به این فعالیت‌ها كمک كند.

شاهسونی ادامه داد: این مسئله واقعاً غیرقابل تصور است زیرا همگان در برابر قرآن و ترویج آن مسئول هستیم و باید راه را برای انجام چنین فعالیت‌هایی هموار كنیم نه این که سنگ‌اندازی در مقابل آن داشته باشیم.

وی اظهار كرد: هم‌اكنون كه مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات به شرایط ارائه دفاتر و صورتحساب‌ها به دارایی معاف هستند، با كوچكترین تفاوتی در حسابها با مشكل مواجه می‌شوند، به‌ ویژه در بعضی از شهرستان‌ها برخی مؤسسات با این مباحث آشنایی کافی ندارند و نمی‌دانند چگونه دفاتر را ببندند و عرضه كنند و در نتیجه برای آنان مالیات لحاظ می‌شود. اگر پرداخت مالیات هم از سوی مؤسسات قرآنی تصویب شود راه برای اذیت و آزار  و سنگ‌اندازی برای فعالیت‌ها به وجود می‌آید.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در پایان ابراز امیدواری كرد كه مجلس شورای اسلامی مقابل این كار بایستد و اجازه ندهد كه چنین طرحی اجرایی شود و مؤسسات قرآنی همچنان معاف از مالیات باقی بمانند.

انتهای پیام
captcha