ضرورت توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی / مجلس مانع تصمیمات نسنجیده می‌شود
کد خبر: 3934508
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
نماینده شیراز در مجلس:

ضرورت توجه بیشتر به مؤسسات قرآنی / مجلس مانع تصمیمات نسنجیده می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه مؤسسات و مجموعه‌های مروج فرهنگ قرآنی باید بیش از همه مؤسسات، سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر مورد توجه و حمایت قرار گیرند، تصریح کرد:‌ اجازه نمی‌دهیم برخی از تصمیمات ناپخته و نسنجیده به حركت بزرگ جامعه قرآنی و اسلامی خدشه‌ وارد كند.

ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا، در پاسخ به اینكه موضع‌گیری مجلس در خصوص تلاش دولت برای حذف معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی چگونه خواهد بود، اظهار کرد: سالهاست که ایران اسلامی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و قرآنی هزینه‌های سنگینی را پرداخت كرده است.


بيشتر بخوانيد:


وی افزود: دفاع مقدس به منظور دفاع از اصول و مبانی اسلامی و انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی شکل گرفت و در این راه بیش از 300 هزار شهید تقدیم اسلام شد. به همین دلیل انگیزه‌ ملت ایران در طول این سال‌ها، احیای ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است.

عزیزی با تأكید بر اینكه مهم‌ترین وظیفه و رسالتی كه نظام اسلامی به‌ عنوان پرچمدار جهان اسلام آن را برعهده داشته، ترویج آموز‌ه‌های‌ اسلامی است، تصریح کرد: فعالیت‌ها قرآنی و همچنین مؤسسات و مجموعه‌هایی كه امروز تحقق‌بخش فرهنگ قرآنی هستند باید بیش از همه برنامه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر مورد توجه و حمایت قرار گیرند. وظیفه همه ما دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی است و در این رهگذر چه وظیفه‌ای مهم‌تر از حمایت از مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی وجود دارد.

وی ادامه داد: مجلس تلاش می‌كند تا در حوزه تقنینی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و با تصویب قوانین كارآمد، حامی فعالیت‌ها و مؤسسات قرآنی باشد و در به‌كارگیری امكانات و ظرفیت‌های موجود به این مجموعه‌ها كمک كند تا بتوانند ارزش‌های قرآنی را در جامعه گسترش دهند. اجازه نمی‌دهیم برخی از تصمیمات ناپخته و نسنجیده به حركت بزرگ جامعه قرآنی و اسلامی خدشه‌ وارد كند، بلكه باید روزبه‌روز حمایت‌ها بیشتر شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حدیثی از امام علی(ع) درباره قرآن كریم را یادآور شد و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) قرآن را یک معجزه باقی می‌‌داند كه علوم آینده را بازگو می‌كند و عبرتی برای گذشتگان و دوای درد امورات اسلام و نظم‌دهنده جامعه اسلامی است. پس باید در جامعه اسلامی بیش از همه چیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار كرد: امروز مجلس شورای اسلامی، كه ملقب به مجلس انقلابی است، بیش از گذشته این وظیفه را برعهده دارد و كمیسیون‌ها و آحاد مجلس حامی حركت‌های قرآنی و توسعه‌دهنده فرهنگ قرآنی خواهند بود و اجازه نمی‌دهیم که برخی تصمیمات به امور قرآنی آسیب بزند.

انتهای پیام
captcha