مجلس اجازه لغو قانون معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی را نمی‌دهد
کد خبر: 3934277
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

مجلس اجازه لغو قانون معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی را نمی‌دهد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: افزایش، كاهش یا لغو معافیت‌های مالیاتی یا برقراری مالیات به عهده مجلس شورای اسلامی است و دولت چنین اجازه و حقی ندارد كه بخواهد وارد عمل شود و در این باره تصمیمی بگیرد.

جعفر قادری، عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آیا دولت می‌تواند قانون معافیت مالیات مؤسسات قرآنی را نقض كند، اظهار کرد: افزایش، كاهش یا لغو معافیت‌های مالیاتی یا برقراری مالیات به عهده مجلس شورای اسلامی است و دولت چنین اجازه و حقی ندارد كه بخواهد وارد عمل شود و در این باره تصمیمی بگیرد.


بيشتر بخوانيد:


وی با تأكید بر اینكه فعالان قرآنی به شایعاتی كه دولت می‌خواهد از مؤسسات قرآنی مالیات اخذ كند، توجه نكنند، افزود: تا زمانی كه مجلس شورای اسلامی دستورالعملی را مصوب نكرده و تبدیل به قانون نشده است، دولت اجازه اجرای چیزی فراتر از قانون را ندارد و اگر هم اقدامی در این زمینه انجام دهد، قطعاً خلاف قانون است و جلوی آن گرفته می‌شود.

قادری اظهار كرد: اكنون یک بحث در مجلس و دولت مطرح است كه برخی از معافیت‌های مالیاتی حذف شوند، اما برخی از اولویت‌ها در جامعه وجود دارند كه باید معافیت‌های مالیاتی آن‌ها برقرار باشد. فعالیت‌های مذهبی و قرآنی از جمله فعالیت‌هایی هستند كه نه تنها نباید از آنان مالیات گرفت بلكه باید به آنان یارانه هم پرداخت كرد. فعالیت‌های مذهبی و قرآنی از موارد شمول حذف معافیت‌های مالیاتی نمی‌شوند و فعالان قرآنی با خیالت راحت به كار خود ادامه دهند.

وی در پایان یادآور شد:‌ هر معافیتی مستلزم ارائه اظهارنامه است یعنی اگر كسی اظهارنامه ارائه نكند، طبعاً باید مالیات پرداخت كند چون فعالیت‌ها باید كاملاً شفاف باشد و اگر این كار انجام شود، افراد به خود اجازه سوءاستفاده نمی‌دهند، اما اگر اظهارنامه مالیاتی نباشد، ممكن است با هر عنوانی فرد به خود اجازه برخی از فعالیت‌ها را بدهد و مشكلاتی را ایجاد كند.

انتهای پیام
captcha