اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی موجب تعطیلی فعالیت‌های مردمی می‌شود
کد خبر: 3934100
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی موجب تعطیلی فعالیت‌های مردمی می‌شود

بازرس اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت فارس با اشاره به تلاش اخیر دولت برای اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی،‌ اظهار کرد: چنین اقدامی قطعاً موجب تعطیلی فعالیت‌های مردمی قرآنی خواهد شد.

اعظم جاوید، مدیر مؤسسه «ذكر جمیل» و بازرس اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت برای اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی اظهار کرد: مؤسسات قرآنی مردمی هیچ درآمدی ندارند و اگر مبلغی هم به‌ عنوان شهریه از قرآن‌آموزان دریافت می‌كنند، باید صرف پرداخت حق‌التدریس مربیان شود.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: در شرایط كنونی كه شیوع كرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را تعطیل كرده، جذب قرآن‌آموز برای مؤسسات قرآنی بسیار مشكل است و اگر در این شرایط مالیات از مؤسسات قرآنی اخذ شود، قطعاً موجب تعطیلی مؤسسات و فعالیت‌های مردمی قرآنی می‌شود.

جاوید با بیان اینكه در مؤسسه «ذكر جمیل» در طول سال طرح‌های مختلفی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در طرح ملی «تلاوت» قرآن هر هزینه‌ای كه از قرآن‌آموزان دریافت می‌كنیم، مقدار دیگری هم از اداراتی نظیر ارشاد اخذ كرده تا بتوانیم حق‌الزحمه مربیان این طرح را پرداخت كنیم و مبلغی برای خود مؤسسه باقی نمی‌ماند و حتی قادر به پرداخت حق‌الزحمه كادر اجرایی این طرح كه از سال گذشته در حال فعالیت هستند نیستیم.

وی به افزایش نرخ اجاره‌بهای املاک نیز اشاره كرد و افزود: پیش از این دو شعبه در شیراز داشتیم كه به دلیل افزایش نرخ اجاره‌بها مجبور به تعطیلی یكی از شعبه‌های خود شدیم. به همین دلیل درآمدزایی ما تقریباً صفر است و امكان پرداخت هیچ وجهی به‌عنوان مالیات را نداریم.

جاوید با یادآوری اینكه كمک‌های مردمی به فعالیت مؤسسات بسیار ناچیز است و بیشتر تلاش می‌كنیم تا از طریق تفاهم‌نامه و ارائه طرح از اداراتی نظیر ارشاد بودجه دریافت كنیم، بیان کرد: در شرایط شیوع كرونا كه فعالیت‌های حضوری مؤسسات قرآنی تعطیل شده است و فعالیت‌ها در فضای مجازی باید اجرا شود، مسلماً میزان درآمد مؤسسات قرآنی هم به صفر رسیده است.

بازرس اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت فارس در پایان اظهار کرد: نكته‌ای كه باید حتماً بدان توجه كرد این است كه كار مؤسسات قرآنی مانند كار ادارات نیست كه دارای درآمد و حقوق ثابت باشند كه بتوانند مالیات پرداخت كنند و بسیاری از اوقات گردش مالیات مؤسسه قرآنی در طول یكسال به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد و واقعاً این سؤال در ذهن خطور می‌كند كه به چه انگیزه‌ای می‌خواهند از مؤسسات قرآنی مالیات دریافت كنند.

انتهای پیام
captcha