مباحث مالیات مؤسسات قرآنی را از طریق مجلس پیگیری می‌كنیم
کد خبر: 3933361
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴

مباحث مالیات مؤسسات قرآنی را از طریق مجلس پیگیری می‌كنیم

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با اشاره به تلاش دولت برای اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی تأكید كرد كه این مسئله خلاف قانون است و برای رفع این مشكل از طریق مجلس پیگیری می‌كنیم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اقدامات اخیر دولت برای مؤسسات قرآنی گفت:‌ اخیراً هیئت دولت بحث اخذ مالیات از قرآنی را تصویب كرده تا مؤسساتی كه گردش مالی دارند، مالیات پرداخت كنند.

وی با تأكید بر اینكه این مسئله خلاف قانون است، افزود: بر اساس قانون مالیات كشور مؤسسات فرهنگی، مذهبی و خیریه از پرداخت مالیات معاف است و نباید چنین اقدامی انجام شود به‌همین می‌گوییم كه این كار خلاف قانون است.

اسلامی اظهار كرد:‌ اگر چنین چیزی اجرایی شود، روزنه‌ای برای دولت جهت انجام چنین اقداماتی باز می‌شود. این در حالی است كه مؤسسات قرآنی عمدتاً به‌همت خیران و نیك‌اندیشان فعالیت می‌كنند و بیشتر آنان سود مالی ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با بیان اینكه این مسئله را از طریق نمایندگان مجلس پیگیری می‌كنیم تا بحث اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی لغو شود، گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد، مؤسسات بزرگی مانند بیت‌الاحزان به لحاظ كاری متضرر می‌شود و به‌همین دلیل جامعه قرآنی احساس می‌كند كه از اجرای این مصوبه متضرر خواهد شد و ممكن است بسیاری از فعالیت‌های قرآنی مؤسسات راكد بماند.

انتهای پیام
captcha