ضرورت ورود نمایندگان مجلس برای رفع مشكل بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3903278
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیازها/4

ضرورت ورود نمایندگان مجلس برای رفع مشكل بیمه فعالان قرآنی

داور مسابقات قرآن یكی از مهم‌ترین چالش‌های جامعه قرآنی كشور را بحث بیمه فعالان قرآنی دانست و از نمایندگان مجلس خواست که برای رفع این مشكل ورود كنند.

وحیده گنبدی، داور مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به آغاز كار مجلس یازدهم، برخی از مشكلات و چالش‌های پیش ‌روی جامعه قرآنی را برشمرد و گفت: یكی از مهم‌ترین مشكلات كه جامعه قرآنی با آن دست و پنجه نرم می‌كنند بحث بیمه فعالان قرآنی است. معلمانی هستند كه پس از 20 یا 30 سال تجربه تدریس قرآن به دلیل اینكه بیمه نبوده‌اند، بازنشستگی نداشته و در نتیجه منبع درآمد دیگری ندارند و به دلیل بالا رفتن سن، عمدتاً به ‌عنوان مربی هم نمی‌توانند مشغول به فعالیت شوند.

گنبدی بحث توجه به معیشت جامعه قرآنی را با توجه به این مشكلات مورد توجه قرار داد و گفت: حق‌الزحمه معلمان قرآن بسیار پایین است و این مسئله معیشت آنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی از نمایندگان مجلس خواست که به بحث رفع مشكل بیمه فعالان قرآنی و همچنین بهبود معیشت معلمان قرآن ورود كنند و ادامه داد: مربیان و فعالان قرآنی علی‌رغم اینكه حق‌الزحمه‌های بسیار ناچیزی می‌گیرند، اما برای شركت در دوره‌های ارتقا باید هزینه‌های بالاتری بپردازند یعنی از یک طرف دریافتی آنان بسیار پایین و هزینه تلاش برای ارتقای سطح بالا است. از سوی دیگر برای مؤسسات قرآنی هم سخت است كه بخواهند برای كلاس‌های قرآن از فراگیران هزینه‌ای دریافت كند، اما بحث معیشت افراد و معلمان قرآن در میان است و باید این چرخه بچرخد تا مؤسسه و معلم دچار عسر نشده یا زیر سؤال نروند.

گنبدی تصریح كرد: بودجه‌های قرآنی مشخص نیست که كجا هزینه می‌شود و سؤال اینجاست چرا این بودجه‌ها به بخش فعالیت‌های قرآنی مردمی تزریق نمی‌شود؟ معلم قرآن یا مسئول مؤسسه قرآنی برای چرخاندن امورات مؤسسه باید هزینه‌هایی را پرداخت كند، حتی در شرایط شیوع كرونا كه فعالیتها به‌صورت مجازی است تأمین هزینه اینترنت کار آسانی نیست.

وی در پایان با تأكید بر اینكه از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود كه بر روند توزیع بودجه‌های قرآنی و انتخاب مدیران متعهد در رأس امور نظارت داشته باشند تا بهترین خدمت‌ها به قرآن انجام شود، گفت: به طور كلی مشكلاتی كه برشمرده شد همگی می‌تواند انگیزه را برای آموزش قرآن در كشور از بین ببرد. ضمن اینكه بی‌مهری‌های مسئولان هم مضاعف شده است.

انتهای پیام
captcha