آمادگی 38 شبکه خارجی برای انعکاس مسابقات قرآن ایران
کد خبر: 4197075
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
در جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مطرح شد

آمادگی 38 شبکه خارجی برای انعکاس مسابقات قرآن ایران

نشست مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و در بخشی از آن اعلام شد شعار این رویداد قرآنی «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» خواهد بود. همچنین از پخش این مسابقات به زبان عبری از رادیو خبر داده شد.

ارسال فوری /// آمادگی 38 شبکه خارجی برای انعکاس مسابقات بین‌المللی قرآن ایران / پخش مسابقات به زبان عبری

به گزارش ایکنا، نشست مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، روز گذشته 10 بهمن‌ با حضور عباس سلیمی، رئیس شورای سیاست‌گذاری مسابقات بین‌المللی قرآن، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و سایر مدیران کمیته‌های این مسابقات برگزار شد. 

استفاده از تجارب مدیران برای برگزاری با شکوه مسابقات

در ابتدای این نشست، عباس سلیمی، رئیس شورای سیاستگذاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد تقابل جدی شده، بنابراین هر کدام از اقدامات ما باید حساب شده و جامع‌الاطراف در جهت معرفی چهره منور انقلاب اسلامی، اسلام، تشیع، مکتب امام(ره) و چهره زیبای قرآن کریم باشد. لذا تمام ارکان مسابقه نیازمند نظم، معنویت و انجام هماهنگی‌های دقیق است. 

وی افزود: امید است خدا یاری کند، همه ما در هر زمینه‌ای که در توان داریم خدمتگذار قرآن باشیم، این امر محقق نمی‌شود مگر با عنایات ویژه خداوند و همدلی و هم‌افزایی همه مسئولان؛ انتظار می‌رود با استفاده از تجارب همه مدیران و مسئولان شاهد برگزاری محفل قرآنی باشکوهی باشیم تا از این طریق همه دوستداران انقلاب شاد شوند و قدمی در راه معرفی بیشتر قرآن کریم و فرهنگ حیاتبخش آن برداشته باشیم.

پخش زنده مسابقات قرآن در 200 بقعه متبرکه

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به بیان نکاتی در مورد جزئیات اجرایی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات روز 26 بهمن‌ماه در شب میلاد امام سجاد(ع) برگزار می‌شود و روز دوم اسفند مصادف با اعیاد نیمه شعبان مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه شعار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» است، افزود: در نظر است در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشور محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآن برگزار شود و در سالن اجلاس از طریق ویدئو نمایش داده شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ۳۸ شبکه خارجی برای پوشش اخبار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعلام آمادگی کرده‌اند و برنامه‌ریزی شده است.

توجه به بُعد شادی‌آور بودن مسابقات قرآن

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: امسال تعداد کشورهایی که به مسابقات بین‌المللی قرآن قاری اعزام کرده‌اند بسیار بیشتر از گذشته است. می‌توانیم از این فرصت برای خنثی کردن بسیاری از توطئه‌ها و شبهات استفاده کنیم و در آستانه انتخاب از این فضا برای دلگرم کردن مردم و امید آفرینی در جامعه بهره ببریم. 

وی با بیان اینکه در زمینه مسابقات قرآن پیشنهادات ارائه شده است، عنوان کرد: یکی از نکات جالب این است که محافل قرآنی در ذات خود امید آفرین و شادی‌آور هستند که رشد و فزونی در آن دیده می‌شود، مردم علاقه‌مند به شرکت در این فضاها هم زیاد هستند و این از برکات قرآن کریم است. 

محمدرضا پورمعین، مشاور رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در حوزه مسابقات قرآن انجام می‌شود اثرگذار است، گفت: برگزاری این مسابقات در سطح جهان با جدیت دنبال می‌شود و رقابت نامحسوسی در این زمینه در بین کشورها ایجاد شده است.

استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی

وی در ادامه بر انعکاس مطلوب این مسابقات تأکید کرد و افزود: تقریباً ۴ هزار موسسه قرآنی در سراسر کشور وجود دارد و لازم است شرایطی فراهم شود تا این موسسات نیز بتوانند همکاری لازم را در برگزاری مسابقات داشته باشند. 

مشاور رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بر تشریح ابعاد و آثار اجتماعی مسابقات قرآن تأکید کرد و گفت: سطح سواد جامعه قرآنی از سطح متوسط جامعه بالاتر است، بنابراین نظام اجتماعی باید جایگاه خوبی به جامعه قرآنی اختصاص دهد، نکته دیگر که اهمیت دارد این است که جوانان، فعالان قرآنی را بشناسند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۷۰ مطالبه در حوزه قرآن داشته‌اند، تصریح کرد: مسابقات باید به گونه‌ای برگزار شود که مخاطبان در آن نقش و مشارکت داشته کنند. در واقع باید سعی کنیم حلقه‌های اول را در این زمینه حفظ کنیم.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این نشست، هریک از اعضای ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به بیان نظرات و پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته در این زمینه پرداختند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha