عمل به قرآن تنها وسیله برای تداوم راه شهداست
کد خبر: 4193340
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
در دیدار با مادر شهید اربابی عنوان شد:

عمل به قرآن تنها وسیله برای تداوم راه شهداست

مادر شهید سعید اربابی گفت: دلواپس اعمال و رفتارمان باشیم که شرمنده شهدا نشویم و به نظر می‌رسد تنها قرآن است که راه خیر و صواب را در این روزگار به ما نشان می‌دهد.

تنها وسیله برای تداوم راه شهدا، عمل به قرآن است

به گزارش ایکنا، سی و سومین دیدار با خانواده شهدای قرآنی که هر هفته چهارشنبه‌ها به همت کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران برگزار می‌شود، این هفته اختصاص به خانواده شهید سعید اربابی داشت.

در ابتدای این دیدار، رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران با اشاره به اینکه هر هفته نمایندگانی از جامعه قرآنی، کمیته شهدای قرآنی پایتخت را در این دیدارها همراهی می‌کنند، گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد معمولاً هر هفته تنها می‌توانیم از وجود تعداد کمی از فعالان جامعه قرآنی در جریان این برنامه بهره ببریم وگرنه که تعداد افراد مشتاق برای همراهی بسیار بیشتر از اینهاست.

وی در مورد کمیته شهدای قرآنی گفت: این کمیته به منظور شناسایی معلمان، حافظان و مربیان شهید قرآن ایجاد شده است که تا به این لحظه در سطح شهر تهران، 280 شهید قرآنی را شناسایی کردیم که این تعداد بر اساس آخرین آمارها تعداد 2 هزار شهید در سراسر کشور هستند.

قربانی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدای قرآنی یکی از اقدامات فرهنگی این کمیته است، تصریح کرد: تولید مستند، جمع‌آوری فایل صوتی و اسناد و مدارک و تولید نرم‌افزار در مورد هر یک از این شهدا ازجمله دیگر اقداماتی است که در این سازمان مشغول به آن هستیم.

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: هر زمان که در مورد شهید اربابی سخن به میان می‌آمد، همگی تصورشان بر این است که منظور شهید امیر اربابی است؛ فرزند بزرگوار مرحوم علی اربابی که خود ایشان از اساتید طراز اول قرآن بودند، در حالی که باید گفت منظور شهیدان امیر و سعید اربابی است که البته هفته گذشته و در جریان برگزاری هشتمین یادواره شهدای قرآنی«سورههای سرخ» از شما به عنوان خانواده معظم این شهدا دعوت به عمل آمد.

مادر شهید سعید اربابی در ادامه گفت: امیر و سعید اربابی، دو پسرعمو بودند که به فاصله 8 ماه  از یکدیگر شهید شدند، شهید امیر اربابی، اردیبهشت سال 65 شهید شد و شهید سعید اربابی پنج ماه بعدازاینکه 15 سالش تمام شده بود در جریان کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

وی گفت: شهید سعید بسیجی و قاری قرآن بود و قد و قامت بلندی داشت به شکلی که سنش را نشان نمی‌داد. به همین خاطر و مثل خیلی دیگر از شهدا، به طرز ماهرانه‌ای شناسنامه‌اش را دستکاری کرد تا مجوز حضور در جبهه‌ها را پیدا کند. من و پدرش با رفتن او موافقت کردیم و البته چند ماه بعد از شهادتش، پیکرش به عقب برگشت که البته به من چهره‌اش را نشان ندادند، هرچند که من خواب او را دیده بودم که وقتی پرسیدم سعید، شهادت چگونه بود به من گفت مادر خیلی ساده و راحت و من از سر شهید شدم. لذا من می‌دانستم که سرش مورد اصابت قرار گرفته است و به همین دلیل نمی‌خواهند به من نشان دهند.

مادر شهید سعید اربابی تصریح کرد: در رؤیای صادقه‌ای نیز من شهادت سعید را دیده بودم؛ خواب امام خمینی(ره) را دیدم که خبر از شهادت سعید به من داد. درنتیجه خیلی نگران و دلواپس نبودم و می‌دانستم که روزی پسرم شهادت است. آن زمان در منطقه لویزان رسم بود که هر وقت شهیدی را می‌آوردند، شب قبل اعلام می‌کردند که فلان شهید آمده است، شب قبل از آن پیکر شهید حسین رضاییان را آوردند و یادم هست که مادر شهید رضاییان به من که رسید گفت: گویا پیکر سعید را نیز آورده‌اند.

وی ادامه داد: سفارش کرده بود که ساک دستی‌اش را به من نشان ندهند اما یک روز عمویش، حاج علی اربابی به خانه ما آمد در حالی که در دستش ساک دستی سعید بود و محتویات ساک را که خالی می‌کرد، مرتب اشک می‌ریخت. دیگر برای من مسجل شد که سعید برنمی‌گردد و از این به بعد من باید با عکس و خاطرات او زندگی کنم.

مادر شهید اربابی تأکید کرد: خدا شاهد است که بیشتر از اینکه برای سعید دعا کنم، دعاگوی فرزندان شهید دیگر خانواده‌ها هستم هرچند که اعتقاد دارم آنها جایگاه خوبی دارند و نیازی به دعای ما ندارند. به نظر من در این روزگار ما باید بیشتر به فکر بازماندگان و یادگاران جنگ باشیم. منظورم جانبازان است که شهدای زنده هستند و تصور می‌کنم که نسبت به آنها نه کم‌لطفی بلکه آن‌طور که باید و شاید رسیدگی نمی‌شود.
وی ادامه داد: ما مدیون شهدا و جانبازان هستیم. ارگان‌های دولتی، سازمان‌ها و نهادهای متولی امور خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران کاری جز رسیدگی به آنها ندارند اما نمی‌دانم که چرا بعضی مواقع چنین تصور می‌شود که انگار پشت سر کاری که برای آنها انجام می‌شود منتی وجود دارد!؟

مادر شهید سعید اربابی گفت: گویا ما گاهی فراموش می‌کنیم که این شهدا، جانبازان و ایثارگران به چه خاطر از ارزشمندترین هستی خود گذشتند. آنها برای احیای قرآن، سنت رسول خدا  و اهل بیت(ع) و پیاده شدن دستورات الهی پای در این مسیر گذاشته و جان خود را فدا کردند. پس اگر قرار است راه آنها را ادامه دهیم و از شفاعتشان در روز قیامت بهره‌مند شویم راهی جز عمل به قرآن نداریم.

این گزارش حاکی است در پایان این دیدار، یک جلد کلام‌الله مجید، لوح تقدیر فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) به مادر شهید اربابی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha