آیت‌الله خامنه‌ای نخبه‌ عظیم فقهی و قرآنی است
کد خبر: 4191702
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

آیت‌الله خامنه‌ای نخبه‌ عظیم فقهی و قرآنی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بزرگترین امتیاز این نظام، تاسیس انقلاب اسلامی، به وسیله مراجع تقلید دینی یعنی عناصر بزرگ فقاهتی مانند امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. خوشبختانه بعد از رحلت امام خمینی(ره) این مسئولیت خاص به عهده یک نخبه عظیم فقهی و قرآنی قرار گرفته است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در افتتاحیه کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» که امروز ۱۳ دی‌ماه در تالار قدس حرم قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: با تمامی عظمت ولایی حضرت زهرا(س) آنچه که به عنوان مشخص کننده اوج عظمت حضرت زهرا(س) قابل بیان است، جریان مقدمه ولادت آن حضرت است که نشان‌دهنده بسته شدن نطفه حضرت زهرا(س) به عنوان دختر نبوت رسول الله(ص) و دختر پیامبر(ص) است. 

امام جمعه مشهد بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در دوران نوجوانی داخل این جریان هستند و می‌فرمایند: «در محله ابتر با اصحاب خدمت پیامبر اکرم(ص) نشسته بودیم که جبرئیل بر رسوال الله(ص) نازل شد و وحی بر ایشان نازل گردید. بعد از افاقه وحی، پیامبر اکرم(ص) به من دستور دادند که حرکت کن و به خانه خدیجه(س) برو و به او بگو از امشب به مدت ۴۰ شب رسول‌الله به خانه نمایید و در این مدت هم تو نباید از خانه خارج شوی و باید هر دو مشغول عبادت باشیم. بعد از آن به خانه خودتان برو و به مادرت فاطمه بنت اسد بگو که از امشب تا چهل شب من میهمان شما هستم. در شب چهلم پیامبر(ص) به من فرمودند که به مادرت بگو که برای افطاری من تهیه نبینند، زیرا افطاری من از جای دیگری خواهد آمد. بعد از خواندن نماز مغرب من وارد اتاق شدم و مشاهده کردم که ظرف غذایی وسط اتاق گذاشته شده است، پیامبر(ص) به من گفتند پشت در اتاق بنشین و مراقب باش کسی وارد اتاق نشود.»

علم‌الهدی ادامه داد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که وقتی که من وارد اتاق شدم بوی عطر غذا در فضا پیچیده بود و من در دل دوست داشتم که پیامبر اکرم(ص) به من هم تعارف کنند تا از این غذا میل کنم. در چنین شرایطی پیامبر اکرم(ص) از احساس امیرالمؤمنین(ع) باخبر شده و می‌فرمایند: اگر این غذا امروز بر کسی غیر از من حلال بود، یقین بدار که از آن به تو تعارف می‌کردم. بعد از میل غذا پیامبر(ص) برخاستند و گفتند باید به خانه حضرت خدیجه(س) بروم، گفتم اگر امکان دارد نماز عشاء را در خدمت شما بخوانیم و بعد تشریف ببرید، پیامبر(ص) فرمودند: فرمان الهی الان نازل شده است، پس بایستی همین الان به آنجا بروم و آن شب نطفه حضرت صدیقه طاهره(س) منعقد شده است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به نظریات تمامی دانشمندان علم ژنتیک، صفات برجسته پدر در هنگام انعقاد نطفه فرزند به او منتقل می‌شود. پس طبیعی است که بعد از میقات چهل روزه پیامبر اکرم(ص) در عبادت خداوند، صفات برجسته ایشان آن نقطه اوج ارتباطی خداوند با پیغمبر(ص) بوده است که فرموده‌اند: «لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ لَا يَسَعُنِى فِيهِ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِىٌّ مُرْسَلٌ. «براى من در خلوتگاه با خدا، وقت خاصّى است كه در آن هنگام نه فرشته مقربى و نه پيامبر مرسلى، گنجايش محبت و انس و برخورد مرا با خدا ندارند.» فلذا طبیعی است که این خاصیت به وجود مقدس حضرت زهرا(س) منتقل شده است. 

وی افزود: فلذا این روز مبارک را که روزی پرخاصیت است، به تمامی شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم. همچنین یاد افتخار آفرین سردار رشید بزرگ اسلام شهید سلیمانی که همه خصوصیات، رفتارها و ارزش‌های فوق‌العاده کوبنده جبهه مقاومت یک میراث قطعی از این شهید بزرگوار است را گرامی میداریم. برحسب اظهاراتی که مسئول دفتر نمایندگی حماس در بیروت حدود دوهفته قبل داشتند و اخیرا به شهادت رسیدند، ساخت کانال‌های غزه ابتکار شهید عماد مغنیه بوده است، اما طراحی این امر توسط سردار دل‌ها صورت گرفته است. 

علم‌الهدی در خصوص کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری، بیان کرد: عصاره آن چیزی که ما در تمام پهنه زندگی حضرت زهرا(س) و در همه جوانب سیره زندگانی آن حضرت و آنچه که در چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های کشور مشاهده می‌کنیم، در شخصیت مجاهدانه، عالمانه و حکیمانه شخصیت مقام معظم رهبری متولبر است. از ابتدای انقلای تا امروزه در هیچ زمانی از نبوغ جهادی خاصی برخوردار نبوده‌ایم، مگر اینکه عصاره وجودی آن را امروز در سیمای مدیریت رهبری و سیاسی رهبری عینا مشاهده می‌کنیم. مجمع همه این فضایل، جهادها و حرکت‌ها در درجه اول مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آن چیزی که در خصوص این کنگره لازم است که مورد توجه قرار گیرد این امر است که در اساس انقلاب مقدس اسلامی بزرگترین امتیاز انقلاب که از وجود مقدس امام سرچشمه گرفته است، آمیختگی کامل دین و سیاست است. اصولا سیاست به نحو سکولار و جدای از دین، بزرگترین عامل انحراف و شقاوت خواهد بود، یعنی در بین تمام سیئاتی که در آموزه‌های اخلاقی اسلام به ما معرفی شده است هیچ خطایی بالاتر از حب مقام و قدرت‌یابی نیست، زیرا سیاست بدون دین قدرت‌طلبی زیادی را به دنبال دارد. همچنین سیاست با دین بزرگترین عاملی است که انسان را به بالاترین نقطه جهاد می‌رساند و انسان را در اوج قرب الهی قرار می‌دهد. 

وی افزود: آن چیزی که در رأس این انقلاب به عنوان بزرگترین امتیاز مطرح است، تاسیس انقلاب اسلامی و نظام به وسیله مرجع تقلید دینی یعنی عنصر بزرگ فقاهتی مانند امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است. خوشبختانه بعد از رحلت امام خمینی(ره) این مسئولیت خاص به عهده یک نخبه عظیم فقهی و قرآنی قرار گرفته است. بزرگ‌ترین برکت این کنگره این است که ثابت می‌کند رهبری جامعه ما رهبری برخاسته از نبوغ سیاسی و مدیریت شخصی نیست، بلکه مسئله قدرت مدیریت مقام معظم رهبری در عرصه اداره کشور و اداره انقلاب در یک پهنه فراکشوری و فراملی است. به قول تحلیلگر سیاسی اروپایی امروزه رهبری که هر جبهه مخالف او از هر طرف چه در داخل و چه در خارج به وجود آمده است، در برابر عظمت شخصیت او خرد شده و از بین رفته است، تنها آیت‌الله خامنه‌ای است. 

علم‌الهدی اظهار کرد: بلوغ صدور انقلاب از داخل جامعه به خارج از جامعه ایران به دلیل خاصیت قرآنی بودن و اندیشه قرآنی سیاسی ما و نشان‌دادن آن به جوامعی است که انقلاب به آنها صادر شده است. وقتی در رأس این انقلاب، رهبری قرآنی با شخصیت سترک پرعظمت در مسئله تفسیر قرآن، حلول قرآن، شناخت واژه‌های قرآن و توجه به نکات دقیق قرآن نسبت به جامعه‌سازی است، طبیعتا در معرفی شخصیت انقلابی قرآنی این انقلاب برای مسلمانان جهان اطمینان‌آور است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: جبهه مقاومتی که فرآیند این انقلاب است و انقلابی که در رأس آن متخصص قرآن‌شناس قرار دارد، مسلما با تمامی مبانی فکری، اسلامی و دینی همه ملل و مذاهب وابسته به اسلام سازگار است. اثبات این حقیقت و فعالیتی که در کنگره صورت گرفته، بزرگترین اقدامی است که در این راستا شکل گرفته است، فلذا به تمامی پژوهشگران این راستا توصیه می‌کنم که سخنرانی‌های مقام معظم رهبری حتی قبل از پیروزی انقلاب را مدنظر بگیرند و به آن توجه کنند.

انتهای پیام
captcha