روزنه جدید در توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4189379
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
حجت‌الاسلام عالم‌زاده‌نوری بیان کرد:

روزنه جدید در توسعه فرهنگ قرآنی

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به انتخاب دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی، این انتخاب را روزنه جدید و نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: طبعاً نظام جمهوری اسلامی باید به قرآن، این سند محکم توجه داشته باشد و در توسعه فرهنگ قرآنی در تمام شئون و زوایای حاکمیت و ابعاد زندگی انسانی، نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده‌نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه قرآن کریم محکم‌ترین سند، معتبرترین، اصیل‌ترین و پرمایه‌ترین متنی است که بشر در طول تاریخ دیده است،‌ گفت: قرآن سند حقانیتِ دین اسلام، رسالت پیامبر اکرم(ص) و راهنمای حیات‌بخش انسان در زندگیِ فردی و اجتماعی از گهواره تا گور در کل تاریخ است.

وی با تأکید بر اینکه تمام نظامِ اجتماعیِ جامعه اسلامی از اقتصاد و سیاست تا فرهنگ، هنر، سبک زندگی و سایر شئون زندگی فردی و اجتماعیِ انسان باید تحت پوشش پیام الهی قرآن کریم باشد، افزود: طبعاً نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت کشور اسلامی باید به این سند محکم توجه داشته باشد و در توسعه فرهنگ قرآنی در تمام شئون و در تمام زوایای حاکمیت و تمام ابعاد زندگی انسانی، نهایت تلاش خود را به کار بگیرد.

عالم‌زاده‌نوری بیان کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی این مأموریت را در سطح کلان به عهده دارد تا بر اساس آن جایگاه قرآن را در نظام اسلامی، در کشور اسلامی و در حاکمیت اسلامی اعتلا دهد و از این سندِ اصیلِ معتبر فوق‌العاده و ممتاز برای شکوفایی استعدادِ انسانی در ابعاد فردی و جمعی استفاده کند. 

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه هم این رسالت را بر دوش داشته و الحمدلله فعالان قرآنی فراوانی در زمینه‌ها و ابعاد مختلف از تفسیر و معارف قرآنی تا تدبر، ترجمه و مهارت‌هایی همچون حفظ و قرائت به عنوان پیشکسوت حضور داشته‌ و نسبت به توسعه فرهنگ قرآنی کار کرده‌اند.

وی در ادامه به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی به دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: انتصاب یا انتخاب جدیدی که اتفاق افتاده است و برادر عزیز حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی این مسئولیت را پذیرفته یک روزنه جدید و چه بسا نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ قرآنی پدید آمده است. ایشان سوابق بسیار ارزشمند و تجارب درخشانی دارد و علاوه بر آن در جامعه قرآنی هم به خوبی شناخته شده هستند.

عالم‌زاده نوری به خدمات دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه‌های علمیه اشاره و اظهار کرد: وی سال‌ها در حوزه‌های علمیه در رأس مرکز قرآن و عترت حضور داشته و آنجا هم فعالیت‌های موفقی در توسعه فرهنگ قرآن کریم داشته است، ضمن اینکه ارتباطات خوبی هم با نهادهای قرآنی داشته است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت اداره قرآن و حدیث ذیل معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه بیان کرد: در این اداره سال‌ها از توان و تجربه حجت‌الاسلام حسینی استفاده کرده‌ایم و وی همچنان عضو شورای راهبردی قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه است. امیدواریم در این منصب جدید نیز بتوانند مسئولیت خود را با قدرت و قوت و با استحکام و اتقان به خوبی پیش ببرند و در اعتلای جایگاه قرآن در سطح کشور به خوبی مأموریت خود را انجام دهند. دعا می‌کنیم این انتخاب و انتصاب شایسته به ثمر بنشیند و نه تنها در کشور بلکه در ارتباطات بین‌المللی که نظام جمهوری اسلامی دارد مکتب شیعه در اهتمام به معارف قرآنی جایگاه بهتری پیدا کند.

انتهای پیام
captcha