نگاه تحول‌گرایانه دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4188997
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم بیان کرد:

نگاه تحول‌گرایانه دبیر جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی

پیشکسوت قرآنی کشورمان ضمن ابراز خرسندی برای قرار گرفتن یک فرد با انگیزه و متخصص در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: حجت‌الاسلام حسینی در هر جایگاهی قرار گرفته نگاهی تحول‌گرایانه به فعالیت‌ها داشته است.

نگاه تحول‌گرایانه دبیر جدید شورای توسعه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، پیشکسوت قرآنی کشور و از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره آینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در آغاز سخن به برادر عزیزم جناب آقای سیدمصطفی حسینی به خاطر انتخابشان به عنوان دبیر شورا و اعتماد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایشان تبریک می‌گویم. همچنین برای جامعه قرآنی خرسندم که یک عنصر جوان، با نشاط، با انگیزه و متخصص، به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور معرفی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دبیر جدید از سوابق بسیار خوبی برخوردار است. حافظ کل قرآن است و در سال‌های متمادی در مؤسسات قرآنی فعالیت‌های بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته‌ است. چند سال معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بود و در آنجا فعالیت‌های قرآنی را با رویکرد تحول‌گرایانه ارتقا داد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور روحانیت تصریح کرد: همچنین چند سالی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عهده‌دار فعالیت‌های قرآنی بود و از مهم‌ترین اقدامات ایشان تحول در برگزاری مسابقات بین‌المللی بود. پس از آن هم در اقدام دیگری به عنوان مدیر جامعه قرآنی عصر به ایجاد تشکلی فراگیر و مردمی حول جلسات خانگی قرآن پرداخت و با همت ایشان هزاران جلسه قرآن در منازل شکل گرفت. خوشحالیم که شاهد حضور جوانان متخصصِ باانگیزه در عرصه‌های کلان مدیریتی کشور هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با این تغییرات، آینده شورا و دبیرخانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: حتماً شاهد اتفاقات خوبی در شورا خواهیم بود. البته شرط این است که سایر نهادها نیز درباره انتخاب نمایندگانشان در شورای توسعه فرهنگ قرآنی از همین فرایند پیروی کنند تا در کنار داشتن شور و نشاطِ جوانی، انسان‌های باانگیزه‌ای که دغدغه اصلی آنها پیشرفت و ترویج قرآنی ایران باشد، در جلسات حضور یابند. افرادی که به جای دغدغه‌های سازمانی و مطالبات بخشی به فکر ارتقا و ترویج فرهنگ قرآنی در تمامی سطوح باشند.

این حافظ کل قرآن درباره نقش شورای توسعه در پیشبرد امور قرآنی کشور و نیز نقش دبیر شورا در این زمینه اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی اصلی‌ترین مرکز تصمیم‌گیری و هماهنگی امور قرآنی کشور است و می‌تواند نقش بسیار پررنگی را در جریان نشر قرآن در کشور ایفا کند. در گذشته عملکرد این شورا، چشمگیر نبود و این ظرفیت آن‌طور که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته است. اگر با همین رویکرد تحول‌گرایانه و انگیزه‌های خالص و انقلابی کار شورا دنبال شود، دبیر جدید می‌تواند در فضای قرآنی کشور آثار برجسته‌ای را ایجاد کند.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، روز گذشته طی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رؤسای سه قوه، 18 رأی از 26 رأی اعضا را دریافت کرد و به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha