نقش رژیم صهیونیستی در جنایت تروریستی راسک
کد خبر: 4188573
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
سردار رستگارپناه تشریح کرد:

نقش رژیم صهیونیستی در جنایت تروریستی راسک

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین (ع) درخصوص عاملان اصلی در جنایت تروریستی راسک گفت: با توجه به روند عملیات طوفان‌الاقصی و اقدامات مجاهدان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی، قطع به یقین این رژیم در حادثه تروریستی اخیر با هدف انحراف افکار عمومی از اصل قضیه طوفان‌ الاقصی، دست دارد.

سردار رستگارپناه

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حادثه تروریستی راسک و شهادت 11 نفر از افسران فراجا گفت: آنچه که مسلم است و براساس مستندات به دست‌آمده اغلب حوادثی که در شرق کشور اتفاق می‌افتد توسط جریانات تروریستی و معاند نظام اسلامی ایران در شرق کشور بوده و اینها هم از سوی دستگاه‌های سیاسی و سرویس‌های جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی هدایت می‌شوند.

وی افزود: سرکرده گروهک تروریستی ریگی اعتراف کرده بود که با سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و دستگاه جاسوسی انگلستان در ارتباط بوده و مدام به این گروهک تروریستی فشار می‌‎آوردند که چه عملیات‌هایی را در شرق کشور انجام دهد.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: با توجه به روند عملیات طوفان‌الاقصی و اقدامات مجاهدان فلسطینی که علیه رژیم صهیونیستی انجام شد قطع به یقین این رژیم در حادثه تروریستی اخیر برای اینکه افکار عمومی ایران را از اصل قضیه طوفان‌الاقصی منحرف سازند دست به عملیات تروریستی در راسک زدند.

فقدان مسئولیت‌پذیری مناسب از سوی دولت پاکستان 

سردار رستگارپناه با بیان اینکه در مرزهای شرقی کشور فقدان پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری مطلوب دولت‌های هم‌جوار را شاهد هستیم، اظهار کرد: در منطقه بلوچستان پاکستان جریانات تروریستی حضور دارند و از سوی سرویس‌های جاسوسی غرب و رژیم صهیونیستی هدایت و مسلح می‌شوند و از کشوری مانند پاکستان که با آن توافق‌نامه‌های امنیتی و دوستی داریم انتظار می‌رود نسبت به تأمین امنیت مرزهای خود جدیت بیشتری به خرج دهد و مانع تحرکات جریان‌های تروریستی در مرزهای شرقی ایران شود. کشور پاکستان باید پاسخگوی انتظارات ایران باشد و آنها را برآورده کند. طبق گفته وزیر امور خارجه کشورمان، پاکستان باید امنیت مرزهایش را تأمین کند اما اگر نتواند، قطعاً این ظرفیت در جمهوری اسلامی وجود دارد که پاسخ چنین وحشی‌گری‌هایی را به موقع و محکم بدهد.

وی تأکید کرد: هرچند هر از گاهی چنین اتفاقاتی در مرزهای شرقی کشورمان رخ می‌دهد اما نیروهای امنیتی و انتظامی باید هوشیارانه و با انجام رصد دقیق اطلاعاتی بر آمادگی خود بیفزایند تا فرصت برای دشمن و گروهک‌های تروریستی ایجاد نشود. به عبارت بهتر دائماً باید دشمن تحت رصد سایت‌‎های اطلاعاتی ما قرار داشته باشد و بلافاصله هر اقدام خرباکارانه و تروریستی را که می‌خواهد انجام دهد قبل از وقوع حادثه لازم است آن را کشف و مقابله به‌موقع، بجا و مقتدارانه داشتیم باشیم.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) رفع محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان را یک امری مهم و ضروری دانست و در این رابطه گفت: در مجموع این نوع مناطق بسترها و زمینه‌هایی از نظر تاریخی، قومیتی و مذهبی را دارا هستند که دشمن می‌خواهد از این بسترها و شرایط سوءاستفاده کند و همچنین به دنبال این است در این مناطق اغفال‌ و انحرافاتی را به وجود آورد تا به امنیت کشورمان ضربه وارد سازد اما خوشبختانه مردم هوشمند و هوشیار سیستان و بلوچستان و برداران اهل سنت ما در این مناطق متوجه شده‌اند که اهداف دشمن چیزی جز نابودی جغرافیای سیستان و بلوچستان و هویت آنها نیست و هدفی به غیر از این را دنبال نمی‌کنند. روحانیت محترم در این مناطق این را به خوبی می‌دانند و درک می‌کنند که جریانات تروریستی جیره و مواجب‌بگیر سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی هستند.

سردار رستگارپناه اضافه کرد: متأسفانه بعضی از تفکراتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارند ناشی از رسوب تفکرات تروریست‌هاست و باید از بزرگان آن منطقه خواست با اقناع‌سازی، آگاه‌سازی و مسئولیت‌پذیری انزجار خود را از کسانی که این رسوب و تفکر را ایجاد کرده‌اند، اعلام کنند تا دیگر جایگاهی برای این نوع تفکر در منطقه باقی نماند.

ضرورت توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی در شرق کشور

وی به ضرورت توسعه متوازن در سیستان و بلوچستان هم اشاره و تأکید کرد: توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی، بسترها و ریشه‌های اجتماعی رسوب تفکرات تروریستی را خواهد خشکاند. محرومیت‌زدایی عامل مهمی است تا دیگر فرصتی برای این نوع قشر به وجود نیاید. البته هرچند بعد از انقلاب اقدامات خوب و قابل توجهی برای رفع محرومیت در این استان انجام شده  ولی به هرحال بعضی از محرومیت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ما نیاز داریم در راستای پاسخگویی به نیازهای اجتماعی جغرافیای شرق کشور نوعی عدالت اجتماعی به وجود آید تا مبادا دشمن از بسترها سوءاستفاده و جمعی را اغفال و به سوی اقدامات تروریستی بکشاند.

سردار رستگارپناه اظهار کرد: بصیرت‌افزایی و شناخت عناصر تروریست و ضدانقلاب اولویت اول باید باشد و همچنین رفع محرومیت باید دنبال شود و از همه مهمتر نیازهای عمومی مناطق شرقی کشور لازم است احصا و پاسخ داده شوند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha