جریان مقاومت لیبرال دموکراسی آمریکایی را مستأصل کرده است
کد خبر: 4189296
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
خطیب جمعه تهران:

جریان مقاومت لیبرال دموکراسی آمریکایی را مستأصل کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به دستاوردهای جبهه مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی تأکید کرد که این جریان تعاملات دنیوی را متحول کرده و نظام لیبرال دموکراسی آمریکایی را به چالش کشیده است.

حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسملین کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه اول دی ماه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا یک نیرو، تنوع و بیداری است و ما را در برابر آتش همیشه مشتعل نفس اماره و تیرهای شیاطین وسوسه‌گر، مشرکان، کفار، ظالمان و فریبکاران حفظ می‌کند.

وی افزود: تقوا ارتباط دائم با خداوند است و انسان متقی با نماز آرام می‌گیرد و باید بدانیم نماز آرامش‌بخش‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کاری است که خداوند انجام آن را به ما امر کرده است. خوش‌رفتاری، ایثار، عدل و نادیده گرفتن نقطه‌ضعف‌های دیگران برای فرد با تقوا یک اتفاق خوب و مبارک است و اجازه نمی‌دهد افراد با تقوا آلوده دنیا شوند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صراط مستقیم رهروان بسیاری دارد، گفت: باید با شناخت رهروان خود تلاش کنیم تا از صراط مستقیم باز نمانیم. کسانی که در زندگی کج‌روی ندارند و کج‌فکر و کج‌نگاه نیستند اینها مشمول نعمت خدا هستند و باید از میان اینها رهروان صراط مستقیم را انتخاب کرد.

همراهی چهار گروه با اطاعت‌کنندگان خداوند

صدیقی ادامه داد: کسانی که اطاعت خدا کند با چهار گروه و یا چهار پایگاه نور، قدرت و رهروی راه اطاعت همراه خواهند شد؛ اولین گروه پیامبران هستند، گروه دوم صدیقین مانند امامان که به عنوان نمونه با علی(ع) همراه بودن یک افتخار است و اگر ترک گناه شود قطعاً در آخرت با صدیقین همراه خواهیم بود، گروه سومی که خداوند منان به مؤمنان و متقیان وعده می‌دهد «شهدا» هستند و گروه چهارم هم صالحان. هم‌سفر بودن با این چهار گروه یک افتخار بزرگ است و باید از خداوند بخواهیم که ما را با اینها همراه سازد.

براساس این گزارش، خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه گفت: تقوا یعنی مراقبت، تقوا یعنی پایش عمر گرانبها در برابر آسیب‌ها و تقوا یعنی مراقبت از سرمایه زندگی ابدی، تقوا یعنی پیشگیری از افتادن در گودال‌های خطرناک. مرحم بهجت توصیه می‌کردند پیش از مرگ چاله‌ها را پر کنید و هر گناهی که انجام می‌دهید یک گودال برای خود درست کرده‌اید و مسیر توبه ناهموار می‌شود. اگر به اکسیر تقوا دست پیدا نکنیم بعد از مرگ صراطی که ما را نجات بدهد وجود نخواهد داشت.

وی افزود: غیبت، توطئه‌پردازی، بی‌حجابی، بدحجابی و دروغ ما را به جهنم هدایت می‌کنند و برای ورود به بهشت باید کارهای خوب انجام داد. هرکسی که بخواهد با بازی‌های سیاسی مردم را فریب دهد و یا کینه‌توزی داشته باشد مصداق فرد بی‌تقواست. تقوا ما را شامل محبت خدا می‌سازد.

بانیان اصلی ادامه جنایات در اراضی اشغالی

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره و تأکید کرد: امروز مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است و باید امت اسلامی با اتحاد کمک کنند که مردم مظلوم فلسطین از اسارت رژیم صهیونیستی رهایی یابند. آمریکا، انگلیس و فرانسه از عوامل اصلی به وجود آمدن جنایاتی هستند که امروز در اراضی اشغالی رقم می‌خورند. اینها در کشورهای دیگر به جنایت‌هایی دست زده‌اند که در تاریخ نظیر آن وجود ندارد و امروز هم بر جنایت در فلسطین و اراضی اشغالی تمرکز کرده‌اند. نتانیاهو سگ کیست که نخواهد جنگ را متوقف کند بلکه این حکام غربی و اربابانش هستند که اجازه نمی‌دهند جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین متوقف شوند.

صدیقی ادامه داد: از زمانی که اسرائیلِ حرام‌زاده متولد شده سابقه نداشته که در جنگ‌های خود این همه تلفات بدهد و هیچ دستاوردی را هم به همراه نداشته باشد. اما در طوفان‌الاقصی بیش از سه ماه هست که مقاومت مردم فلسطین در جنگ ادامه یافته و این جنگ دستاوردی برای صهیونیست‌ها در پی نداشته است.

وی درباره چهره دروغین لیبرال‌دموکراسی آمریکایی گفت: هرچه می‌گذرد چهره لیبرال‌دموکراسی برای مردم دنیا واضح‌تر می‌شود و دروغ‌هایی که آمریکا به اسم لیبرال‌دموکراسی به خورد مردم دنیا داده است، روشن تر می شود. امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به منفورترین رژیم‌های دنیا تبدیل شده‌اند و جریان مقاومت محبوب‌تر از قبل. جریان مقاومت به جبهه‌ای تبدیل شده که ایجاد تحول می‌کند و تعاملات دنیوی را تغییر داده است.

نقش مقاومت لبنان و یمن در درماندگی دشمن

خطیب جمعه تهران به نقش سیدحسن نصرالله در تحقق پیروزی‌های مقاومت لبنان اشاره کرد و افزود: سید حسن نصرالله با چه هوشیاری و متانتی و با چه دقتی پایگاه‌های اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را با موشک‌های هوشمند و حملات دقیق مستأصل کرده است. همچنین مقاومت یمن یک جبهه جدیدی را گشوده و افرادی مانند مرحوم بهجت گفته‌اند که اگر یمن خیزش کند مقدمات ظهور فراهم خواهد شد. اقدامات مقاومت یمن واقعاً دشمن را درمانده کرده است.

صدیقی با اشاره به خفه شدن آمریکا نسبت به محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: دولت آمریکا با ایجاد خفقان در دانشگاه‌های این کشور و مقابله با تظاهرات ضداسرائیلی می‌خواهد با موجی که توسط جبهه مقاومت به راه افتاده مقابله کند ولی نمی‌داند که این اتفاق نخواهد افتاد و هرکه با آن مقابله کرده شکست خورده است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تمسک به حضرت زهرا(س) را نجات‌دهنده و چنگ انداختن به پرچم او را مهمترین ابزار برای مقابله با باورهای سکولار دانست.

وی همچنین با اشاره به تشییع پیکر مطهر 280 شهید که اخیراً انجام شد، گفت: از کسانی که در این مراسم تأثیرگذار بودند و نقش داشتند تشکر می‌کنم. تمسک به شهدا راه نجات و تأمین‌کننده امنیت ماست.  

ضرورت کمک به فراجا برای هوشمندسازی امنیت مرزها

خطیب جمعه تهران اقدام تروریستی اخیر در راسک را که به شهادت 11 افسر مرزبان منجر شد، اقدامی وحشیانه توصیف کرد و آن را به خانواده معزز شهدا و فراجا تسلیت گفت و تأکید کرد: این اقدام تروریستی برگ ننگین دیگری است که بر دفتر اقدامات تروریست‌ها افزوده شده و مسئولان باید کمک کنند تا فراجا در امر مرزبانی بهترین عملکرد را داشته باشد و در این راستا لازم است از ابزارهای هوشمند برای حفظ امنیت مرزها استفاده شود تا کسی دیگر جرئت نگاه چپ به کشور را نداشته باشد.

صدیقی در پایان درباره انتخابات پیش رو هم گفت: امروز مردم ایران محور آزادگی در دنیا محسوب می‌شوند و پیشرفت ملت ایران محیرالعقول است. باید شکر نعمت را به جا آورد و شکر نعمت هم با حضور پرشور در انتخابات رقم می‌خورد. حکومت ایران نه دیکتاتوری است و نه سلطنتی بلکه این حکومت زاییده اراده مردم است و ملت ایران برای حفظ آن خون داده‌اند و لازم است با حضور پرشور در انتخابات مجلس توطئه‌های دشمن را خنثی سازیم.

انتهای پیام
captcha