گسترش برنامه‌های قرآنی اربعین با تهیه اطلس جامع + عکس
کد خبر: 4183939
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

گسترش برنامه‌های قرآنی اربعین با تهیه اطلس جامع + عکس

طی جلسه کمیسیون کمیته قرآنی ستاد اربعین بر تهیه اطلس جامع از اطلاعات مواکب دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های قرآنی در مسیر نجف به کربلا تأکید شد.

کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین

سیدمحمد موجانی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای برگزاری «سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، پژوهشی، رسانه‌ای کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین» به مدت دو روز در مشهد مقدس، از سوی کارگروه قرآنی این ستاد نیز کمیسیونی با ریاست سیدعلی سرابی به منظور آسیب‌شناسی فعالیت‌های اربعین گذشته تشکیل شد.

وی با اشاره به حضورش در جلسه کمیسیون در محل مدرسه سلیمانیه مشهد (که از مدارس مشهور علمیه خراسان و محل تحصیل مقام معظم رهبری و شخصیت‌هایی همچون آخوند خراسانی بود) ادامه داد: اعضای این کمیسیون متشکل از شیخ خیرالدین علی‌الهادی، رئیس دارالقرآن عتبه حسینیه، محمدحسین فراهانی، دبیر کمیته قرآنی ستاد اربعین، حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، رئیس دارالقرآن آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی‌متقی، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی به عنوان نماینده کاروان نور اربعین و خانم دمیرچی، نماینده کمیته بانوان ستاد اربعین بود.

موجانی با اشاره به تأکید اعضای این کمیسیون بر عزم جدی بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در ایام اربعین در عراق گفت: امکان‌سنجی افزایش تعداد اعضای کاروان نور به منظور گسترش برنامه‌های قرآنی، برگزاری محافل خاص و ویژه در عتبات عراق (سامرا، کاظمین، نجف و کربلا) با حضور قراء بین‌المللی ایران و عراق، ادامه فعالیت‌های کاروان نور از اربعین تا آخر ماه صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد برای زائران امام رئوف از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده می‌توان به امکان‌سنجی اجرای برنامه‌های قرآنی با تمرکززدایی از مسیر نجف به کربلا و ورود به سایر مسیرهای منتهی به کربلا (حله، بغداد، بصره و ...) و تهیه اطلس جامع از اطلاعات مواکب دارای ظرفیت اجرای برنامه‌های قرآنی در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین تصریح کرد: مصوبات این جلسه با امضای اعضای کمیسیون به منظور برنامه‌ریزی و اجرا به کمیته قرآنی ستاد مرکزی اربعین ارسال می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha