ستاد اربعین حسینی و ستاد راهیان نور ادغام شوند
کد خبر: 3328657
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
معاون استاندار خوزستان:

ستاد اربعین حسینی و ستاد راهیان نور ادغام شوند

گروه اجتماعی: احمد سیاحی با تأکید بر ادغام ستاد اربعین حسینی و ستاد راهیان نور گفت: ستاد راهیان نور از قابلیت‌ها و امکانات بالایی برخوردار است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌شود از امکانات این ستاد در حرکت اربعین حسینی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، احمد سیاحی، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در نشست ستاد شورای اربعین حسینی که امروز، 24 تیرماه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه حرکت اربعین کار بسیار عظیم و بزرگی است گفت: سال گذشته جلسات متعددی در رابطه با رفت و آمد زوار و امنیت آن‌ها تشکیل شد و مصوبات و اقدامات زیادی پیگیری شد. بهتر بود این موضوعات به شکل پاورپوینت در این جلسات ارائه می‌شد. وقتی یک کار عظیم انجام می‌دهیم باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، نواقص را احصاء کنیم و راهکارهایی برای آن‌ها پیش‌بینی کنیم.

وی در ادامه به بیان راهکارهای خود در این زمینه پرداخت و گفت: سال گذشته ناهماهنگی‌هایی بین ایران و عراق وجود داشت که باید حل شود و عراق باید آمادگی این تعداد زوار را در قابلیت سیستم خود داشته باشد.

سیاحی تأکید کرد: ستاد اربعین حسینی و ستاد راهیان نور باید ادغام شوند؛ چراکه ستاد راهیان نور از قابلیت‌ها و امکانات بالایی برخوردار است و سالانه حرکت منظمی را ترتیب می​دهد. پیشنهاد می‌شود نشستی بین این دو ستاد تشکیل شود تا از امکانات راهیان نور موجود برای حرکت اربعین حسینی استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکل اعتبارات تصریح کرد: ستاد شورای عتبات نیازمند اعتبارات حداقلی در رابطه با آب و وسایل حمل و نقل و دیگر امور است. همچنین شهرداری​ها نیز برای همکاری با این ستاد نیاز به مصوبه شورای شهر دارند و این امر فرآیند اقدامات لازم را طولانی می‌کند، لذا باید آمادگی این کار از قبل وجود داشته باشد.

وی در مورد پایانه‌ها نیز گفت: لازم است فاز اول پایانه شلمچه افتتاح و از قابلیت آن استفاده شود. همچنین درباره زائرسرای بستان در مدت 5 ماه باقیمانده می‌توان فاز اول آن را افتتاح کرد. باید از قابلیت‌های این زائرسرا به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

سیاحی با تصریح به اینکه سال گذشته مشکلات ما زیاد بود، گفت: اگر اهتمام و جدیت مردم در مسیر شلمچه و چذابه نبود مشکلات ما خیلی بیشتر می‌شد.

براساس این گزارش، نشست ستاد شورای اربعین حسینی با بیان نقطه نظرات مسئولان و اعضای کمیته‌های امنیتی، انتظامی، رسانه، مشارکت‌های مردمی، بهداشت و امداد و فرهنگی ـ آموزشی ادامه یافت.

captcha