تنگه احد امروز جامعه مبارزه با فقر و محرومیت است
کد خبر: 4148371
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
رئیس سابق بسیج سازندگی فارس:

تنگه احد امروز جامعه مبارزه با فقر و محرومیت است

اسماعیل قزل‌سفلی با بیان اینکه تنگه احد امروز مبارزه با فقر و محرومیت است، گفت: با قوت در میدان و در کنار مردم که ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند، خواهیم بود و تا حل مشکلات و مسائل مردم مطالبه‌گری‌ها و اردو‌های جهادی ادامه خواهد داشت.

اسماعیل قزل سفلی، رئیس سابق بسیج سازندگی فارسبه گزارش ایکنا در فارس، مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، 27 خردادماه با حضور مسئولان ارشد استانی، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سابق بسیج سازندگی فارس در این مراسم با بیان اینکه امروز محرومیت‌زدایی برای انقلاب اسلامی ضرورت دارد، گفت: برای محرومیت‌زدایی به کار قرارگاهی و بسیج ظرفیت‌ها نیاز داریم که در استان فارس همراهی و همکاری سازمان‌های اقشاری و معاونت‌های سپاه فجر فارس و دستگاه‌هایی اجرایی به‌خوبی در حال انجام است.  

قزل‌سفلی ادامه داد: تغییر مدیریت‌ها در معانی واقعی مانند مسابقه دو امدادی است و باید هم به این‌گونه باشد که در دوره‌های مدیریت مختلف امورات و برنامه‌ها به‌صورت مستمر ادامه و همچنین تقویت شود. خوشحال هستم فردی با معنویت بالا و دارای تخصص مهندسی، جایگزین ایجانب می‌شود و انتظار داریم همراهی و همکاری خوبی با ایشان صورت بگیرد و با هم‌افزایی و قرار دادن همه ظرفیت‌ها در این مسیر جهادی حرکت کرد. 

وی افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی روز به روز در حال پیشرفت بوده است و زمانی کمترین امکانات را داشت اما هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف عمرانی و مهندسی تجهیز شده است و برنامه جامع محرومیت‌زدایی تدوین شده و براساس یک برنامه مدون برنامه‌های مختلف در حال انجام است و در قرارگاه مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه با 19 خدمت متنوع، قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه فنی و محرومیت زدایی و قرارگاه عملیات جهادی، استان فارس توانست در کشور رتبه یک را به‌دست بیاورد.

رئیس سابق بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه دو اصل را برای مدیریت خود داشته است، اظهار کرد: هیچ‌گاه به‌دنبال اول شدن نبوده‌ایم ولی به شدت به‌دنبال الگو شدن بوده‌ایم و امروز خدمات مختلفی که در بسیج سازندگی انجام می‌شود در کشور به الگو تبدیل شده است. همچنین در کارهای مدیریتی و انجام اموارت سازمان به جای موفق شدن به دنبال مؤثر شدن بوده‌ایم و خوشحالیم با کمک جهادگران و پشتیبانی دولت توانسته‌ایم با حل مسئله در کنار و همراه مردم باشیم و به مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات آنها بپردازیم.

قزل‌سفلی با بیان اینکه بسیج سازندگی فارس اکنون با ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی در راستای فعالیت‌های جهادی فعالیت می‌کند، گفت: به مسائل اصلی روستا‌های استان نظیر آب شرب، راه و... جهادگران بسیجی ورود کردند که اتفاقات خوبی در این راستا رقم خورد. در کمک‌های مؤمنانه که با فرمان رهبر معظم انقلاب، مسابقه خدمت‌رسانی به مستضعفان و نیازمندان در سراسر کشور شکل گرفت، استان فارس با ۱۹ نوع خدمت پیشتاز در کشور بوده است.

رئیس سابق بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه قرارگاه‌های جهادی شهرستانی و محلی برای عملیاتی کردن تفکرات جهادی شکل گرفت، اضافه کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان وقتی مدیریت جهادی را ایجاد کردیم، تحول در زمینه اشتغال شکل گرفت و امروز مجموعه فعالیت جهادی، محرومیت‌زدایی و... در بسیج سازندگی فارس در کشور الگو شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فارس در فرهنگ‌سازی جهادی و رسانه رتبه نخست کشور را کسب کرده است، گفت: بسیج سازندگی توانسته با قرارگیری در کنار مردم، مسائل آن‌ها را با همراهی دولت حل کند و  کمک به دولت برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم جامعه از وظایف ماست.

قزل‌سفلی محور فعالیت‌های سازندگی را جهادگران بسیجی دانست و تأکید کرد: چهار هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در فارس مشغول به فعالیت هستند و ظرفیت بی‌منتهای جهادگران بسیجی در کنار مسئولان است، بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی این فرصت را باید غنیمت بشمارند.

رئیس سابق بسیج سازندگی فارس ضمن تشکر از نمایندگان مجلس استان در همراهی و همکاری در انجام مأموریت‌های جهادی این سازمان افزود: اصلاحیه قانون بسیج سازندگی در راه صحن علنی است، بنابراین انتظار می‌رود نمایندگان مجلس حداقل برای حمایت از جهادگران، شهید قلمداد شدن ۵۳ جهادگر بسیجی جانفدا در عرصه محرومیت‌زدایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۸ بانک استان فارس در تبصره ۱۶ کمک می‌کردند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود و تسهیلات اشتغال‌زایی به موقع به دست کارآفرینان برسد.

قزل‌سفلی خطاب به جهادگران و پاسداران گفت: اگر شهید حاج قاسم، شهید عجمیان، شهید استوار، شهید اسکندری و... جان خودشان را برای مردم فدا کردند، شما امروز باید با اراده، بصیرت، ایمان و اخلاص گام‌های مؤثری در کاهش آلام مردم بردارید.

رئیس سابق بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه تنگه احد امروز مبارزه با فقر و محرومیت است، اظهار کرد: با قوت در میدان و در کنار مردم که ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند، خواهیم بود و تا حل مشکلات و مسائل مردم مطالبه‌گری‌ها و اردو‌های جهادی ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم، از زحمات اسماعیل قزل‌سفلی تجلیل و علی‌اکبر طحان به‌عنوان رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس معرفی شد.

انتهای پیام
captcha