نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی فارس برگزار شد
کد خبر: 4146823
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی فارس برگزار شد

نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس امروز، 20 خرداد با حضور معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

نشست قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار جمال‌الدین آبرومند، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امروز، 20 خرداد جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان فارس اظهار کرد: فارس یک استان ثروتمندی بوده و محرومیت‌های آن، برازنده‌ این استان نیست بنابراین انتظار بر تلاش و همکاری بیشتر برای رفع محرومیت است.

وی با اشاره به مأموریت‌ها و اهداف قرار قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، رفع مشکلات محرومین و محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف را از جمله اهداف این قرارگاه برشمرد و گفت: راهکار رفع محرومیت این است که خود مردم آن مناطق ثروتمند شوند و به یک درآمدزایی خوبی برسند لذا باید اولویت بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال باشد چراکه عمده مشکلات محرومین به مسئله کار و اشتغال برمی‌گردد.

آبرومند ادامه داد: استان فارس ظرفیت زیادی دارد و تنها ظرفیت گردشگری کافی است تا به ثروت برسد؛ یکی دیگر از فرصت‌ها نیز ایجاد صنایع کوچک است که البته باید با محوریت بازگشت به روستا انجام شود. 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه عمده مشکلات مطرح شده در حوزه محله‌های حاشیه‌ای شهر شیراز نیز در خصوص مهاجرت است، تأکید کرد: مهاجرت باز به همان دلیل عدم امکان تولید ثروت و درآمدزایی در روستا‌ها بر می‌گردد. ظرفیت خوبی در حوزه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی وجود دارد تا اقدامات اجرایی مستمر در این زمینه شکل گیرد و انتظار بر این است تا از تمامی ظرفیت‌های بسیج و سپاه استفاده کرد تا محرومیت‌ها رفع شود.

انتهای پیام
captcha