آغاز تجهیز و توسعه موزه قرآنی شیراز
کد خبر: 4141957
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
ایمانیه در پاسخ به ایکنا خبر داد:

آغاز تجهیز و توسعه موزه قرآنی شیراز

استاندار فارس با اعلام آخرین وضعیت موزه قرآنی شهر شیراز، گفت: از هفته گذشته کار توسعه و تجهیز موزه قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی موزه قرآنی شیراز، گفت: هفته گذشته کار توسعه و تجهیز موزه قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با مشارکت شهرداری شیراز، تولیت حرم مطهر و آورده ۱۲ میلیارد تومانی خیر نیک‌اندیش آغاز شده است.  

وی تصریح کرد: زمان سفر رئیس‌جمهور و دولت به استان فارس مشخص نیست و ملاک‌های سفر دور دوم به استان‌ها نیز تغییر پیدا کرده است، لذا تاکنون مانع سفر هیئت دولت به استان نشدیم و در دور دوم سفر پیشبرد پروژه‌های آزادراه شیراز ـ اصفهان و آبرسانی از خلیج فارس به استان مطرح خواهد شد.

ایمانیه انتقاد خبرنگاران در خصوص تبلیغات شهری و فرسودگی تصاویر شهدا را مورد توجه قرار داد و افزود: این موضوع در حوزه کاری استانداری نیست، اما پیمانکار تعویض و نوسازی تصاویر مبارک شهدا توسط شهرداری شیراز انتخاب شده است. منع قانونی برای جلوگیری از تبلیغات پررنگ فروشگاه‌ها و مراکز عرضه غذا وجود ندارد بنابراین باید شهرداری‌ها تقویت بنر‌ها و تابلو‌های شهری فرهنگی و اعتقادی را در دستور کار قرار دهند.

وی تغییر مدیران ارشد استانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیگیر تغییر تعدادی از مدیران استانی با همکاری وزارتخانه‌های متبوع به دلیل ضعف مدیریتی، عدم تغییر مدیران میانی ضعیف و ناکارآمد و عدم عملکرد مناسب در زمینه جهش تولید مسکن شهرستان‌ها هستیم.

ایمانیه در خصوص سفر شهرستانی استاندار و مدیران کل استان اظهار کرد: بنابود اولویت دور جدید سفر‌ها به شهرستان‌هایی که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت در مصوبات سفر قبل را داشته‌اند، اختصاص یابد، اما در این بین از شهرستان‌هایی که عملکرد ضعیف دارند غافل نیستیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در کارهای تحقیقاتی 

این مقام مسئول در خصوص پرسش وضعیت سرمایه اجتماعی در استان فاس، گفت: این کار نیازمند کار تحقیقاتی و نظرسنجی توسط مراکز پژوهشی قوی نظیر جهاددانشگاهی است بنابراین نیازمند فرصت مطالعاتی خواهد بود و اکنون آماری نداریم.

وی در پاسخ به پرسش جایگاه پایین استان فارس در آمار اشتغال مرکز آمار ایران، تصریح کرد: مسئولان وزارت کار، رفاه و تعاون از عملکرد استان فارس در اشتغال رازی هستند و با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد آمار اعلامی توسط مرکز آمار ایران مبنای محاسبه علمی ندارد بنابراین نباید گذاشت با اشتباه در ملاک‌ها و ارزیابی غلط بدبینی نسبت به عملکرد دولت ایجاد کرد.

پاسخگویی مدیران استان فارس به رسانه‌ها یکی دیگر از انتقادات خبرنگاران بود که استاندار فارس گفت: اصحاب رسانه با تعیین شاخص‌ها پاسخگویی مدیران استانی را ارزیابی کنند تا مورد پیگیری استانداری قرار گیرد.

ایمانیه با اشاره به انتقادات نسبت به سازوکار اجاره مسکن در استان فارس، گفت: کنترل اجاره‌بها مسئله ملی است و نباید انتظار داشت استانداری دخالتی در این موضوع داشته باشد، اما پویش مهربانی در اجاره مسکن توسط اتحادیه املاک شیراز راه‌اندازی شده تا صاحب‌خانه‌ها همانند ایام کرونا دعوت به همدلی با مستاجرین شوند و در پایان این پویش برای تشویق دیگران، از صاحب‌خانه‌های برتر تقدیر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با شناسایی خانه‌های خالی و اطلاع دادن آن به سامانه مردم‌رسی در کاهش عرضه و افزایش تقاضا و در نتیجه کاهش اجاره‌بها مؤثر واقع شوند؛ ابلاغیه اتحادیه املاک و اداره‌ کل صمت به بنگاه‌ها برای عدم امضا اجاره‌نامه با افزایش قیمت بیش از ۲۵ درصد اعلام شده تا به شورای حل اختلاف ارجاع داده شود.

استاندار فارس، معامله پنهان توسط بنگاه‌های غیرمجاز را یکی از عوامل افزایش مسکن دانست و گفت: تمام بنگاه‌های بدون مجوز یا با مراجعه به اتحادیه دارای پروانه خواهند شد یا درغیراین صورت با همکاری نهاد‌های مرتبط پلمپ می‌شوند.

فرهنگ الگوی مصرف باید اصلاح شود

ایمانیه با اشاره به کمبود انرژی آب و برق در تابستان سال جاری، تأکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های خوب آبفا و بسیج سازندگی، در تابستان وضعیت استان فارس در آب آشامیدنی خواهد بود و در خصوص برق احتمالاً سیاست‌گذاری دولت همانند سال گذشته عدم قطعی برق مشترکین خانگی در تابستان است و تنها مشترکین کشاورزی و صنایع مطابق اعلام مرکز دیسپاچینگ ملی شامل ساعت‌بندی خواهند بود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه فرهنگ الگوی مصرف باید اصلاح شود، افزود: با اینکه طبق اعلام وزارت نیرو امسال ۷ هزار مگاوات برق تولیدی به شبکه اضافه شده، اما همچنان شاهد مصرف بی‌رویه هستیم لذا باید الگوی مصرف اصلاح شود.

وی در خصوص عدم بهره‌برداری از راه آهن اقلید ـ یزد گفت: در دولت گذشته این خط راه‌آهن مورد افتتاح قرار گرفت، اما کماکان با مشکل امنیت ریلی مواجه است که شرط بهره‌برداری آن اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارتوسط سازمان برنامه و بودجه کشور است.

ایمانیه از پیشنهاد خبرنگاران برای انتصاب دستیار ویژه فرهنگی استاندار استقبال کرد و در خصوص پلمپ مراکز خدماتی برای عدم رعایت حجاب، گفت: پلمپ فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی در شیراز و استان به دلیل عدم رعایت حجاب، قانون است و عدم اجرای آن در اختیار استانداری نیست. پلمپ مرکز فروشگاهی اخیر در منطقه معالی‌آباد شیراز پس از اخطار چندگانه، مطابق قانون انجام شد. 

انجام عملیات لوله‌گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس

استاندار فارس با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است، افزود: گزارش تیم‌های بازرسی استانداری حاکی از انجام کار است و پیشنهاد شده تا شهرک‌های گلخانه‌ای در مسیر خط لوله انتقال برای توسعه استان شکل گیرد.

ایمانیه کشت گندم در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سال‌ها استان فارس با تولید گندم تاوان خودکفایی کشور در محصولات کشورزی را داده و متاسفانه در زمان بی‌آبی نیز برخی از کشاورزان کشت گندم را انجام دادند.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: سال گذشته به دلیل تأمین آب شرب مردم، آب به کشاورزان برای کشت گندم داده نشد، اما امسال به دلیل مسائل معیشتی کشاورزان و بارش نعمت الهی از آسمان ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سد درودزن به سه شهرستان خرامه، مرودشت و زرقان اختصاص پیدا کرد و باید سازمان جهاد کشاورزی اصلاح الگوی کشت را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی در خصوص استعفای مدیران برای کاندیداتوری مجلس، گفت: آبان‌ماه سال گذشته نامه‌ای به فرمانداران ابلاغ شد که در صورت تقاضای استعفا برای کاندیداتوری انتخابات مجلس اعلام کنند که تاکنون کسی اعلام نکرده است و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز تا پایان هفته منصوب خواهد شد.

ایمانیه آخرین وضعیت پتروشیمی‌های استان را تشریح کرد و ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مجری و سرمایه گذار پتروشیمی‌های داراب، فسا، جهرم و فیروزآباد است که تمامی مشکلات از سوی استانداری فارس رفع شده لذا باید توسط قرارگاه کار آغاز شود.

بنابه گفته استاندار فارس، خط راه‌آهن گل گهر ـ شیراز به دلیل کمبود اعتبار حرکت کند دارد بنابراین پیشنهاد شد دو معدن استان فارس برای تأمین اعتبار به بخش خصوصی تا درآمد حاصل از آن برای پیشبرد پروژه خرج شود.

اجازه تخریب بافت تاریخی شیراز را نمی‌دهیم 

نماینده عالی دولت در فارس پروژه اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف نهایی از طرح اطراف حرم، حفظ میراث عظیم و ارزشمند ایرانی اسلامی است بنابراین اجازه تخریب بافت را نمی‌دهیم، اما با مرمت خانه‌ها موافقت شد تا تعدادی از آن‌ها به هنر‌های قدیمی و اصیل ایرانی برای کاربری اقتصادی، اشتغال، فرهنگی و توریستی اختصاص یابد.

ایمانیه با اشاره به اینکه حداقل در سه سفر وزیر ارشاد به استان فارس تالار مرکزی مورد توجه قرار گفته است، گفت: پس از ۱۴ سال رکود و توقف ساخت پروژه تالار مرکزی شیراز با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به شیراز بازدید‌ها انجام شده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه پرداخت شد که با قول مساعد وزیر تا دو سال آینده تمامی اعتبار اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: مطابق قانون شورای عالی زیارت استان هر سه ماهه تشکیل می‌شود، اما به دلیل اینکه شیراز و استان یک مرجع زیارتی است لذا تأکید شد تا ماهیانه جلسه شورای عالی زیارت استان توسط معاونت گردشگری و زیارتی استانداری تشکیل شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بالای ۵۵ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به فارس اجرایی شده است، اظهار کرد: این آمار به این معنی نیست که تمامی پروژه‌ها و مصوبات ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمدتاً به دلیل کمبود اعتبار و عدم اهتمام برخی از مدیران تعدادی از مصوبات پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

انتهای پیام
captcha