اعلام آمادگی همکاری حرم شاهچراغ(ع) با مجموعه‌های قرآنی
کد خبر: 4141372
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

اعلام آمادگی همکاری حرم شاهچراغ(ع) با مجموعه‌های قرآنی

مسئول دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) با اشاره به نیازهای جامعه قرآنی اعم از مؤسسات قرآنی، جلسات خانگی قرآن، بانوان قرآنی، جامعه قاریان و حافظان استان فارس، برای همکاری با این جامعه اعلام آمادگی کرد.

مراسم جزءخوانی، حرم شاهچراغ(ع)بهنام جعفری، مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به نیازهای جامعه قرآنی اعم از مؤسسات قرآنی، جلسات خانگی قرآن، بانوان قرآنی، جامعه قاریان و حافظان استان فارس، برای همکاری با این جامعه اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم فعالیت‌های آموزشی هم ترویجی دارد، افزود: در بخش آموزشی با توجه به درخواست‌های قاریان و حافظان، کارگاه‌های تخصصی را به صورت ماهانه فصلی برگزار می‌کنیم.

جعفری اظهار کرد:‌ پیش از این در حوزه بانوان با توجه به درخواست‌های بانوان قرآنی اعلام آمادگی کردیم تا کارگاه‌های تخصصی و کرسی‌های تلاوت تخصصی را برگزار کنیم و در همین راستا از پنج‌شنبه، 4 خردادماه نخستین کرسی تخصصی قرآن کریم بانوان استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه به صورت ثابت پنج‌شنبه هر هفته کرسی‌های تخصصی قرآن بانوان در این حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: در این کرسی‌ها از ظرفیت اساتید استانی و کشوری و همچنین نوجوانان و نخبگان قرآنی استفاده خواهیم کرد.

وی با تصریح اینکه این برنامه علاوه بر محافل انس با قرآن ویژه بانوان است که چهارشنبه هر هفته در حرم مطهر برگزار می‌شود، افزود: در بخش اقایان نیز آمادگی برپایی کرسی‌های تخصصی تلاوت و کارگاه‌های تخصصی داریم و در همین راستا بنا شده است تا جلسه‌ای با حضور اعضای شورای قرآن برای برگزاری چنین برنامه‌ای برگزار شود.

جعفری با بیان اینکه آمادگی همکاری برای دعوت از اساتید کشوری و در اختیار قرار گذاشتن امکانات حرم برای این برنامه داریم، گفت: علاوه بر این‌ها آمادگی همکاری با مؤسسات قرآنی استان فارس هم داریم و به هر مؤسسه‌ای با توجه به فعالیت و توانمندی که دارد، می‌توانیم قسمتی از ظرفیت حرم را در اختیارشان قرار دهیم البته تاکنون چنین درخواستی از سوی مؤسسات قرآنی به حرم مطهر ارائه نشده است.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: علاوه بر این‌ها با جلسات خانگی قرآن هم همکاری داریم به عنوان مثال غرفه جلسات سنتی قرآن مربوط به جامعه قرآنی عصر استان فارس به مدت 2 الی 3 ماه در حرم مطهر برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha